Over een paar weken mogen ook wij op avontuur in Albanie!
Na eerst Dubrovnik te bekijken en Montenegro te doorkruisen, pakken we begin september de bus naar Albanie. Daar hebben we een paar ideeen over, maar we hebben er nagenoeg nog niets voor georganiseerd, we gaan gewoon doen wat goed voelt op dat moment.
Het idee is om een paar dagen in het noorden door te brengen om daarna kort neer te strijken in Tirana. Vervolgens gaan we graag verder met de auto om de kust te verkennen en doen we verschillende steden aan die op dit forum al uitgebreid besproken zijn. Onze reis eindigt in Athene.
Nu heb ik gekeken of ik een auto kon huren in Tirana en helemaal door rijden tot Athene, maar een oneway international transfer lijkt onmogelijk. Nu twijfelen we erover de auto na een week weer in Tirana in te leveren, of ergens in de zuidelijke steden (wat wel weer een stuk duurder is) en vervolgens de bus te pakken naar Athene. Weten jullie vanaf welke steden er bussen rijden naar Athene, en gaan die dagelijks?
Ik kijk ook naar de optie om een (hele) goedkope auto te kopen in Kroatie of Montenegro en daarmee door te rijden naar Griekenland. Dat lijkt me vanuit Nederland niet heel makkelijk te regelen. Heeft iemand daar toevallig ervaring mee?
Vooralsnog lijkt dit dus vooral een logistieke uitdaging te worden. Benieuwd of jullie ons hiermee kunnen helpen!
Groetjes,
Suzanne