Wij gaan in juli naar Playa del carmen en willen naturlijk naar Chichen itza, maar dan wel op eigen gelegenheid (met huurauto).
Mijn vraag is of dit te doen is, hoe lang is het rijden en wat kost een huurauto daar (het liefst een 6 persoons).
Als iemand verder nog tips heeft over excursies die de moeite waard zijn hoor ik dat natuurlijk ook graag.
op eigen gelegenheid zouden jullie ook met de bus kunnen doen. Ik weet niet wat een mpv huren kost, maar er zijn genoeg verhuurbedrijven te vinden op internet. Kijk voor de bustijden maar eens op www.ticketbus.com.mx Vooral de 1e klas bussen zijn erg goed.
Wat voor excursies zouden jullie verder willen zien? Bedoel je alleen dagtrips?
Het gaat er ons om dat we niet op het heetst van de dag in chichen itza aankomen, dus eigenlijk willen we rond een uur of 6 sóchtends vertrekken om rond 930 daar aan te komen nog voordat de grote meute komt, zodat we weer op een redelijke tijd terug in Playa kunnen zijn.
We reizen met twee kinderen een van 11 en de ander is al wat ouder (16 jaar) en die zijn het anders snel zat.
We zoeken wel naar naar dagtrips maar als er een leuke tip binnen komt over een meerdaagse trip sluit ik dat ook niet uit.
Hoi, met een huurauto naar Chichen Itza is heel goed te doen. De wegen in Yucatan zijn rustig en van goede kwaliteit. Volgens mij red je het 's ochtends vroeg wel in 3,5 uur… Kosten?? Even bij de verhuurbedrijven kijken?
Je kunt vanuit Playa ook makkelijk naar Tulum, is minder indrukwekkend maar wel lekker dichtbij.
Dank je wel voor deze info, 3.5 uur is zeker goed te doen.
Wij gaan dan ook op eigen gelegenheid, zodat we vroeg kunnen vertrekken en voor de meute in chitchen itza zijn.