Op de fiets van Bandar Lumpung naar Medan

Hallo, ik ben Henk de Kruijf, van 10 december 2012 tot 11 maart 2013 fietsen we met z’n tweeën door Indonesië. Bali, Java en vervolgens Sumatra. Met behulp van kaarten, reisinfo van andere reizigers/fietsers, reisverhalen, Google maps etc. heb ik, zoals ik meestal doe zelf een route uitgezet van ongeveer 4.000 km. We zijn ervaren wereldfietsers (zie www.henkdekruijf.waarbenjij.nu).

Er is veel informatie over Bali en Java, echter over Sumatra heb ik tot nu toe weinig gevonden, speciaal het stuk van Bandar Lampung tot Padang. Hoe zijn de overnachtingsmogelijkheden tussen de grotere plaatsen Bandar Lampung, Bengkulu en Padang en kan iemand iets over de westelijke kustweg vertellen? Heb je informatie hoor ik het graag.

Hallo Henk, wel wat laat maar ik heb een boekje met als titel "een Vlaming op Sumatra (een subjectief reisverslag).
De schrijver is Sander Boaz, hij beschrijft een krankzinnige fietstocht langs de zuidkust van Sumatra. De reis gaat van Bandar Lampung via Bengkulu en Padang naar Banda Aceh.

Het boekje is uitgegeven door **Elmar BV te Rijswijk in 1998 isbn 90389 0682 x. **Hopelijk is het nog te koop en anders verzinnen we wel wat.
Het is wel een beetje laat maar ik moest in mijn boekenkast graven…:chin:

Dank je wel voor de tip. Staat er ook nog nuttige informatie bij de beschrijving van de “krankzinnige fietstocht” Ik ga informeren of het nog te leveren is.
Henk de Kruijf.

Ik denk het haast wel dat er nuttige informatie in staat al is het weer meer dan 10 jaar geleden. Het is al een tijdje geleden dat ik het gelezen heb. Het eerste traject tussen Bandar Lampung en Bengkulu ging in elk geval niet over rozen…:frown:

Inmiddels heb ik het boekje herlezen en ik moet tot de conclusie komen dat het qua beschrijving van de gevolgde route zeer sumier is maar zijn belevenissen zijn zowel ludiek als hilarisch te noemen. Ik heb het met genoegen in een keer uitglezen.lol2

Ik (wij) zijn vanzelfsprekend op zoek naar praktische informatie zoals in welke plaats/dorp zijn overnachtingsmogelijkheden, hoe begaanbaar is de kustweg tot Padang (ten noorden van Padang is alles wel duidelijk). Het verhaal, wel of niet hilarisch, ontstaat vanzelf wel gedurende de reis. We wagen het er maar op. Je kunt ons volgen op henkdekruijf.waarbenjij.nu we vertrekken 10 december. Mochten we gedurende de reis erg slechte informatie krijgen kunnen we altijd nog in Jakarta en ferry naar Medan nemen of op Sumatra stukken met een truck/bus doen.