hallo,
wij fam met 2 kinderen (12/16) willen naar Bali in augustus waarvan bijv. de eerste week geboekt is met een hotel in Sanur. Daarna via Ubud naar het noorden (kust), is er genoeg redelijke goedkope accomadatie zonder wat te boeken? Op internet kom ik vnl dure hotels tegen, heeft iemand nog tips?
groetjes fam Post
Reizend met kinderen zou ik zeker niet in het hoog-seizoen op de bonnefooi proberen accommodatie op Bali te vinden. De kans is ZEER groot dat je niets vindt op de plekken waar je wilt verblijven of de hoofdprijs betaalt voor aggenebbes accommodatie. Er zijn ook buiten het zuiden van Bali zat leuke, mooi gelegen en betaalbare hotels te vinden, met goede websites en on-line boekingsmogelijkheden.
Bovendien in augustus is Ramadan.
Ik zou ook vantevoren dingen vastleggen, maar zeker niet nu al vanuit Nederland. Ik reserveer mijn accommodatie (ook in het hoogseizoen) meestal 2-3 dagen vantevoren. Gewoon een locaal SIM-kaartje kopen en je kan bellen.
Ik zou vanuit Nederland boeken als je kostenloos kunt annuleren tot bijv. 24 uur van te voren (dit kan bij sommige hotels als je via internet boekt). Als je plan dan wijzigt of je wat goedkopers vindt, kan je er altijd nog onderuit…
Maar dan moet je wel een heel valide reden hebben. Zo annuleren gaat niet (meer).
Alleen bij ziekte gevallen.
Oh, goed om te weten. Is inderdaad tijdje geleden dat ik reservering geannuleerd heb en dacht dat het nog hetzelfde was, omdat er bij veel hotels nogsteeds ‘free cancellation’ staat…
Paulana, weet je zeker dat dit ook geldt voor boekingen via bijv. Booking.com ? Ik zit net even hier naar te zoeken, maar heb het idee dat als er ‘free cancellation’ staat er geen speciale reden hoeft te zijn…
Bij veel sites ben je de eerste nacht kwijt, en kun je de rest annuleren.
als je toch een week in Indonesie bent, zou ik het gewoon uit indonesie zelf regelen. Misschien kom je wanneer een tour doet zo’n leuke plaats tegen dat je denk dit is iets voor ons. Je koopt gewoon een indonesische sim kaart en je belt het desbetreffende hotel.
Ramdan zal denkelijk beginnen op 20 Juli en eindigt op 19 augustus. Bali is Hindu, dus veel last zal je er niet van hebben.
Hallo, ik ga binnenkort op de bonnefooi (voor het eerst) naar Bali. Hoe zit het dan met de arrival card: wat vul je in bij verblijfsplaats, aangezien ik het ter plekke wel zie waar ik overnacht? Natuurlijk heb ik al een paar adresjes genoteerd, waar ik wil verblijven. Kan ik dat dan gewoon op de arrival card noteren, terwijl het misschien nog niet zeker is of ik daar kan verblijven?
Groet, Zarah
Kan gewoon een willekeurig hotel invullen met adres erbij. Wordt toch niet gecontroleerd…
Ok dank je Yogyakarta.
Gr. Zara
Vul gewoon in waar je verwacht te verblijven, veel doen ze er niet mee. Als je een rondreis door bali maakt heb je sowieso geen vaste verblijfplaats.