Op avontuur!

fantastisch jullie plannen! ik ben heel benieuwd wat het allemaal gaat worden , ik ga jullie op dit forum volgen !!! (waarom hebben jullie geen foto’s van je zelf geupload, je wilt toch weten wie er met je mee gaat? via de foto krijg je vaak al een redelijke indruk van wat voor soort type je voor je hebt !!!

Omdat je dan kan zien dat isa1974 en dutchyangel wel heel erg op elkaar lijken…

Oke,hahaha tnx

1 like

LOL, gelaagdheid in het gesprek. Deze site wordt steeds interessanter!

Tja ik had ook liever een goed verhaal gehoord waarom de dames geen foto bij hun profiel hebben gezet.
ik kan niet anders bedenken dat zij beiden één persoon is, anders is het gewoon zo dat ze niet willen dat wij zien dat ze zo onzettend op elkaar lijken.
maar inderdaad, een goed gesprek is er niet uitgekomen…

waarom zou ik, een foto moeten plaatsen, Ik ga niet op reis, geef alleen tips!

Als je wil overleven in de natuur, dan kan een boog goed van pas komen

Boog
[ol]
[li]Kies een stuk hout voor de boog. Zorg dat het flexibel is zodat je er de pijlen mee af kunt schieten. Zoek naar een droog, dood stuk hout dat niet grauw of gebarsten is. Eik, es, taxus, berk of wilg bijvoorbeeld en ongeveer 1 meter lang. Het hout moet geen knoesten, zijtakken of kronkels hebben. Je kunt levend hout gebruiken als het absoluut noodzakelijk is, maar het geeft niet dezelfde kracht als dood hout. Als je dan toch levend hout gebruikt, probeer dan dennenhout te vinden. Dit kun je het eenvoudigst snijden en schoonmaken. Voor het schoonmaken kun je staalwol gebruiken. Wat ook helpt om het levende hout buigzaam te maken is om het te ontschorsen en in heet water te baden. Je kunt het vervolgens boven een houtvuur drogen.[/li][li]Bepaal de natuurlijke curve van de stok. Ieder stuk hout heeft een natuurlijke curve, hoe minimaal ook. Als je de boog maakt, let dan op de richting van de curve.[/li][li]http://nl.wikihow.com/images/thumb/6/6b/Image002.gif/180px-Image002.gif http://nl.wikihow.com/skins/common/images/magnify-clip.png[/li]Figure 1: De voltooide boog. Vergroting: inkeping voor de boogpees.

Vorm de boog. In het ideale geval is je boog sterk (en dus dikker) in het midden. Een dik midden is ook nuttig als handvat. Gebruik een mes of vergelijkbaar gereedschap om hout aan de binnenkant van je boog weg te beitelen (de kant die over je schouder naar achteren kijkt bij het schieten) op het dikkere stuk tot het dezelfde breedte en spanning heeft als de dunnere helft. Als de stok over de gehele lengte ongeveer even breed is, moet je misschien de uiteinden iets dunner maken. Uiteindelijk wil je een boog met een dik, sterk middendeel en twee dunnere, flexibelere segmenten die elkaar spiegelen qua dikte en lengte (zie figuur 1).
[li]Kerf de inkepingen voor de boogpees. Gebruik je mes om de inkeping ongeveer 3 tot 5 cm. van het uiteinde van de boog te maken, en maak er een aan beide einden. De inkepingen moeten de vorm hebben van een halve maan en aan de buitenkant van de curve van de boog zitten (zie de vergroting in figuur 1.)[/li][li]Kies een pees. Je kunt de pees van leer maken, van nylondraad, van hennep, van draden katoen of zijde van rupsen, en misschien zelfs van bosranken of pezen van een dier. Als je in de wildernis gestrand bent kan het moeilijk zijn om het juiste materiaal te vinden en je moet misschien wat experimenteren voor je iets hebt met voldoende kracht. Er moet niet teveel rek in de pees zitten: de kracht komt uit het hout, niet uit de boogpees.[/li][/ol]Pijlen

[ol]
[li]Kies de takken waarvan je de pijlen gaat maken. Neem de meest rechte stokken die je kunt vinden. Het beste kun je hout nemen wat droog en dood is, maar levend hout kan ook, mits je het de tijd geeft om te drogen. Droog het niet boven vuur want dan kan de hars in brand vliegen. De lengte van de pijl is of ongeveer de helft van de lengte van je boog of zo lang als de treklengte tussen de boog en de gespannen pees. Het is niet zinvol om pijlen te maken die niet het volle potentieel van de boog benutten.[/li][li]Geef de pijlen vorm. Schraap het hout geheel rondom goed glad. Je kunt de pijl rechter maken door de schacht voorzichtig boven gloeiende kolen te verwarmen en hem daarna recht te houden terwijl het hout afkoelt. Let op dat je het hout niet schroeit of verbrandt! Maak een inkeping aan de onderzijde van de schacht waar je later bij het richten je boogpees in kunt laten vallen.[/li][li]Maak de pijlpunten. De eenvoudigste pijlpunt kun je maken door een scherpe punt aan het einde van je schacht te snijden. Verhard de punt door hem in kolen te verhitten, maar kijk wederom uit dat je hem niet brandt of schroeit. Je kunt een pijlpunt ook maken van glas, metaal, steen of been. Maak dan een inkeping in de bovenkant van je schacht, klem daar de punt in en zet hem vast met touw of draad.[/li][li]Zoek veren voor de schacht en lijm ze (indien mogelijk) op de onderkant van je pijl. Je kunt het uiteinde van de schacht ook splitsen, de veren erin klemmen en strak dichtbinden met een dunne draad (bijvoorbeel uit je kleding). Als je geen veren bij de hand hebt, sla deze stap dan over. Ze zijn niet noodzakelijk voor een wilderniswaardige boog.[/li][/ol]

1 like

dan ben ik ook de zelfde persoon, want ik heb ook geen foto van mezelf bij mijn profiel. waarom zou ik ??? :dag:

Daar heb je gelijk in Jenny, maar ik denk ook niet dat ‘reis’ op grond van het ontbreken van foto’s deze bewering doet. Misschien kent hij ze al langer, of heeft hij beide profielen grondig bestudeerd, 't kan natuurlijk ook dat hij ongelijk heeft. Reis moest maar eens een tipje v/d sluier oplichten.
Dutchyangel, heb je trouwens een wapenvergunning nodig voor zo’n boog in Europa?
groet Marcel

Jenny, je bent uiteraard niets verplicht,ik respecteer een ieder zijn privatie.
je hebt in ieder geval prachtige foto’s onder je link staan!!!

Ja ook voor jou geld dat je eigenlijk niets hoeft uit te leggen waarom je geen profiel foto hebt,zoals ik al tegen Jenny zei laat ik ieder in zijn waarde betreft zijn privatie.
Je geeft wel nuttige tips !!

Eh, als regelmatige bezoeker van dit subforum kan je de eerdere topics van Dutchyangel niet gemist hebben, daarin stelt ze zich voor als Isa.

Ik betwijfel of er kwade bedoelingen achter zitten, maar het lijkt me voor iedereen wel zo duidelijk als je per persoon gewoon 1 account gebruikt.

Waar gaat dit over?? Er zijn meer mensen met de naam Isa.

And a weapon is always helpful,

In de tijd dat hier over pasfoto’s en dubbele identiteiten wordt gesteggeld is Isa 1 al lang met de noorderzon vertrokken.
Goeie reis Isa, ik zal je missen.

wil best een profiel foto plaatsen, maar weet niet hoe.

en ben erg blij met al die info en tips.

hoi Isa,
leuk dat je er nog bent, voor een pasfoto plaatsen ga je naar instellingen- dan naar wijzig avatar-browse- foto van pc plukken- aanpassingen bewaren en klaar ben je.
Hebben al die tips en info al een plan opgeleverd?
groet marcel

1 like

ja gelukt:hihi:…dankie voor de tip.

Waar me voeten me zullen brengen weet ik nog niet, denk dat ik richting afrika ga…maar zou kunnen veranderen;)

Ook spullen verkopen, druk en druk!

maar leuk om al die discussies te lezen, en héél fijn al die Tips!

Grappig nog een Isa:)

1 like

Raadsel van de dag: onder hoeveel accounts is een persoon actief op dit forum?

Raatsel van de dag: Hoe onbeschoft kan u zijn???

Dit gaat nergens over!!! u verpest het nu voor iedereen hier op dit forum!

En kijk ik ben Isa (bella),
(bella) = vertoon ik nooit, is altijd Isa. wat is daar mis mee???

En kijk me profielfoto maar eens…ben ik de Isa die u denkt te weten te zijn?

Sorry Isa1974 maar mensen denken nu slecht. kan je niets aan doen, zo word jou oproepje wel erg vergalt.

Moderatoren kunnen simpel bepalen of een persoon onder meerdere accounts actief is of niet (IP-adres check). Op de meeste fora, en hier denk ik ook, is het hebben van meerdere accounts verboden en wordt daar actief op gecontroleerd. :dag:

Weet je al wanneer je ongeveer weg wilt, Isa?

Isa(bella) heeft inderdaad 4 accounts, allemaal vanuit haar huis gebruikt.
3 ervan zijn geblokkeerd, dutchyangel blijft over.

@pieter: bedankt voor de scherpe oplettendheid, gelieve volgende keer direct melden door op het

knopje te klikken.