Op avontuur!

Ben je het ook zo zat…al die regels hier in nederland etc.

verlang je er ook zo naar om je rugtas te pakken? de deur achter je dicht te slaan, en er op uit te trekken?
ook al heb je geen geld op zak/of een beetje onderweg werken kan altijd!

Gewoon gaan, genieten, relaxen, natuur, cultuur, etc.

Wie heeft er Tips of ideeën??

of wil met me mee gaan, is altijd gezellig, je hebt aanspraak!
Ben een gezellige,liefe, betrouwbare, meid!

Wil je meer van me weten mail naar

[contactgegevens graag via pb uitwisselen]

Hoi ISA

Waar wil je eigenlijk heen,en welke periode,blijf je in Europa of ga je verder,kan me regelmatig vrijmaken,
groetjes alphonso

Hallo Isa,
Ik moet dit jaar nog een aantal prive zaken afhandelen en dan wil ik ook met mijn rugzak op pad. Lekker avontuurlijk. Ik dacht eigenlijk om alleen te gaan maar met zn 2en kan in veel opzichten handig zijn en gezelliger.

Anne

Hallo Alphonso en Anne.

Leuk dat jullie gereageert hebben, ook wil ik buiten europa backpacken het midden-oosten of afrika/azië en verder, maar dat is alle maal voor later eerst Europa.
Echte plannen heb ik niet, maar oost europa is erg mooi (en goed-kooper) maar zuid-europa is ook erg mooi (en duurder),
en met zijn 2e of met meer mensen is het veel veiliger en gezelliger.

Hallo,
Ja,oost-europa is waarschijnlijk stuk goedkoper,ben een paar keer in Praag en Budapest geweest,wat dacht je van Roemenie,Bulgarije?
Met een interrail ticket lijkt me dat haalbaar,niet?
alphonso

Hallo Alpgnso.
Ben nog nooit in Roemenie,Bulgarije, Duitsland, Polen geweest, lijkt me erg mooi
Wil wel gaan backpacken, en veel geld is er niet, dus vandaar die opsie om onderweg een beetje geld te verdienen, om b.v. een keer een interrail ticket, te kopen.

Hoi Isa,

Het is niet de bedoeling hoor dat ik er een kostelijke reis van maak,hoe eenvoudiger hoe beter,ergens verblijven hoeft voor mij geen sterrenhotel te zijn,vroeger verbleef ik vaak in jeugdherbergen,weet niet of daar een leeftijd op staat.
Er zijn enkele items die ik zeker in oost-Europa wil gaan zien,en daarvoor leek de trein me wel geschikt,ik zie wel wat er van komt deze zomer(of voorjaar).
grtz alphonso

Het maakt me eigelijk niets uit, waar de Backpack reis naar toe gaat!
het gaat vooral om Genieten, cultuur, mensen, natuur etc.

ideeen zijn altijd erg welkom. en als er mensen mee willen
altijd erg gezellig!

een goede site die ik nog onthouden heb is:
http://adventure.howstuffworks.com/o…ivities/hiking
Helaas is deze site wel in het engels, maar hij legt alles heel goed uit en heeft zelfs een stukje gewijdt aan ultra licht backpacking, waarbij dat lichter en beter niet altijd duurder betekent.

En voor de mensen die niet weten wat Backpacking is zal ik het ff uit leggen: Bij backpacken is het te bedoeling om te voet (met de fiets, openbaarvervoer of dergelijke) te reizen en hierbij je eigen bagage te dragen. Het is de bedoeling om te overnachten in een tent, maar een hostel of couchsurfing hoort zeker ook tot de mogelijkheden. Dit om zo dicht mogelijk in de natuur te leven en de natuur zo min mogelijk te belasten

Sommige mensen (zoals ikzelf) hebben graag melk bij hun muesli. Een bus melk meezeulen is niet handig. Melkpoeder daarentegen neem je wél erg makkelijk mee. Gemengd met wat water volstaat het wel. Niet erg lekker, maar technisch gezien is het melk en het smaakt beter dan water bij je muesli.

De tent
Natuurlijk weet jij wel dat je best een tent deelt. Als iedereen een tent voor zichzelf zou meezeulen, is er amper plaats voor andere dingen. Maar ook voor tent-delen zijn een aantal handige tips.
[ul]

[li]In het midden lig je het warmst. Maar je bent wel het vatbaarst voor slagen en stompen van mensen die hard woelen.[/li][li]Als er wind staat, lig je best met de wind mee. Ideaal is dat je voeten naar de wind wijzen, maar als dat al te laat is, probeer in de tent het verste van de wind weg te liggen. Waarom? Als het erg hard waait (en regent), kan je tent mee leunen in de wind, en voor je het weet heb je een nat tentzeil in je nek.[/li][li]Laat je rugzakken in het voorportaal van de tent, maar stop je kostbare spullen bij jou in je slaapzak. Niet vergeten die spullen er weer uit te halen zodra je vertrekt![/li][/ul]

Als je je backpack aan het inpakken bent, stop dan je lichte spullen onderop en de zwaardere boven. Je tas zal dan lichter aanvoelen aangezien die op je onderrug rust. Het is ook handig de spullen die je het meeste gebruikt bovenop te leggen. Vieze kleding is perfect om onderop te doen.

Het is altijd handig om plastic tasjes mee te nemen om bepaalde dingen in te doen, zoals je toiletspullen. Het helpt niet alleen tegen het lekken, maar de tasjes kunnen ook handig zijn om je vieze kleding en je afval in te doen of het kan zelfs dienen om je te beschermen tegen de regen. Het beste zijn plastic tasjes die je af kan sluiten en die luchtdicht zijn.

Als je je zaklantaarn inpakt (of elk ander apparaat waar je batterijen voor nodig hebt), doe de batterijen er dan verkeerd om in zodat als hij per ongeluk aan gaat in je tas, je batterijen niet leeglopen. Vergeet ze natuurlijk niet weer om te draaien voordat je de zaklantaarn gebruikt.

misschien heeft u er wat aan:
http://polledemaagt.com/tondemaagt/

Zorg dat je op de heenreis wat plek in je bagage overhoudt om leuke souvenirs te kopen.

Bedankt Dutchyangel voor al je tips!
Kan er vast wel wat mee, en ook erg handig allemaal.

Bedankt.

Ik ben het ook zat met de regels civilicatie gaat hard achteruit ik wil wel met je me gaan als het maar wel een warme plaats is waar we heen gaan groetjes

Warm is altijd goed.
maar minder warme landen is ook te doen Cultuur en natuur etc.
eigelijk maakt het me alle maal niet zo veel uit, als het maar weg is van Nederland!

daar ben ik het helemaal me eens weg uit dit klein koud kikkerland
leven van de natuur hier en daar een beetje werk doen cultuur bekijken van andere landen door bossen bergen en jungels wandelen
tot je op een plek komt in de midel of nowere met waterval en shone natuur en de vogeltjes die fluiten hmmm heerlijk

maar is niet zo simpel elke dag word een nieuwe chalange maar ik ga er voor
ik heb al veel te lang gewacht voor dit

ben met u eens, weg van hier al die stress en drukte.

Weg met backpack en tent genieten van natuur en cultuur
elke dag een nieuwe uitdaging.
ergens wat geld verdienen om te over leven en te sparen!

tot we ergens een plek tegen komen om iets of wat op te bouwen

defenetly ik woon nog liefer als een holbewoner vrij in de jungel dan als een slaaf in de stad