liever in een grot of hut in de vrije natuur, dan als een stel opgehokte kippen bij elkaar in de stad.
tegen woordig draait het alleen maar om geld en geld! atijd maar rekeningen
heb hier geen zin meer in.
weg weg dat wil ik graag, genieten
liever in een grot of hut in de vrije natuur, dan als een stel opgehokte kippen bij elkaar in de stad.
tegen woordig draait het alleen maar om geld en geld! atijd maar rekeningen
heb hier geen zin meer in.
weg weg dat wil ik graag, genieten
ik ga met je mee
gezellig dat u mee wilt.![]()
op naar een nieuw begin!
ja eindelijk weg uit het land is weg met heel veel problemen
Geen gezeur… niet meer op gehokt zitten als kippen bij elkaar.
vrijheid en blijheid is het metto.
wil niet oud worden hier in nederland. (a hoe wel ben al oud lol)
ik ben bijna 30 voel me nog niet oud
pfff jong ben je nog ik ben al oud lol.
ik hoop tog wel jong genoeg om heel eind te wandelen
lopen is niet me hobby, maar kan een heel end lopen.
lopen is alleen het begin overleefen is wat lastiger maar wel te doen
eten kan je overal wel krijgen/vinden
en drinken ook wel.
een dak boven ons hoofd ook, heb ook een tent.
Hoi Isa,
Met plezier lees ik de berichtjes van jouw en de anderen on this topic, the lust for travelling spat er van af. Zelf heb ik m’n huis in de stad per 1 mei opgezegt, niet om dat ik er niet graag woon Groningen is een heerlijke stad maar tis tijd om weer de wereld in te gaan. Ik ga eerst nog een paar maanden op de woeste zandgronden van Drenthe bivakkeren om nog wat te sparen, ook een erg mooie natuur hoor. In de zomer ga ik europa in, een aantal reizen begeleiden. In oktober is de planning om naar Ecuador te gaan Engelse les geven, ik heb deze winter een aantal TEFL(teaching english foreign language) certificaten gehaald. Ik hoop er wat werk mee te kunnen krijgen, kan ook op vrijwillige basis. My way to work myself around the world!
Heb jij al wat concretere plannen voor werk, bestemming etc.?
Vergeet ieg niet om s een berichtje op wereldwijzer te zetten over je reizen.
groet Marcel.
Hett liefs naar een warm land,
Maar Plannen zijn er nog niet, gewoon gaan met de benen wagen en zien waar je uit komt. of me neus volgen (lol).
En werken doe ik onder weg wel, er is vast zat werk te doen, pak alles aan, ookal moet ik met me handen in strond vroeten.
Nou ik ben benieuwd, het is ieg wel dapper enne als je idd je neus volgt dan vind je de strontklusjes vanzelf, haha.
Wat voor werk doe je in Nederland dan?
Dit is niet altijd van toepassing. Dit hangt geheel van het terrein af.
Bij normaal terrein is het aan te raden om de zwaarste spullen aan de binnenkant (kant die tegen het lichaam zit) te doen. Op moeilijk(er) begaanbaar terrein wil je de zwaardere dingen onderop hebben.
Normaal terrein (lichte heuveltjes en dergelijke):
http://deuter.com/media/images/packen_richtig_links.jpg
Makkelijk terrein (wegen met weinig hellingen):
http://deuter.com/media/download/packen_wandern.jpg
Moeilijker begaanbaar terrein (rotsen/bergen):
@ Source: Thx voor de tips
hier kan ik weer iets mee!
@vrielink: op dit moment doe ik vrijwilligerswerk, (een baan is niet te krijgen)
http://backpacken.beginthier.nl/ kan altijd van pas komen.
Neem alleen kleding mee waarvan je weet dat je het echt nodig gaat hebben en als je langer dan drie weken gaat, zorg er dan voor dat je onderweg je spullen kunt wassen.
**Voedsel
**Onderweg moet je natuurlijk eten. Veel speciaalzaken verkopen droog voedsel voor backpackers, maar dat kan wel duur uitvallen. Als je gaat kijken in de supermarkt, vind je echter verschillende soorten droog voedsel in pakjes. Denk aan noedels, rijst of spaghetti, waar je gewoon water bij voegt om te kunnen eten. Goed, dat is niet het gezondste voedsel, maar als je dat combineert met fruit en groenten die je terplekke koopt (waar mogelijk) kom je heus wel toe.
Ook ontbijtgranen zoals muesli zijn altijd goed.
Brood kan je overal kopen, en als je er zin in hebt, is het niet moeilijk om wat eieren te kopen, op te bakken en lekker op te eten tussen je boterhammetjes. Vloeibare boter is in zo’n geval ook erg handig!
Voor tussendoor zijn mueslirepen ideaal. Die dingen zijn lekker, en geven een energie boost op een eerder gezondere manier.
Drinken
Iets anders dan water kan je vaak niet meedragen, en bovendien vind je water bijna overal. Er zijn weinig mensen die ‘nee’ zeggen op de vraag of je je waterbus mag vullen aan hun kraan. Grote kans dus dat je niets anders drinkt dan… water. Voor wat afwisseling kan je altijd theezakjes mee nemen. Die wegen haast niets, en tegenwoordig bestaan er zelfs die je in koud water kan stoppen.
Ook koffie en chocomelk bestaan in pakjes. Handig!
Home - hetty kat je weet maar nooit toch?
@Dutchyangel bedankt voor al je tips!
kan altijd tips en ideeen gebruiken is altijd welkom ![]()
Op avontuur, genieten van cultuur en natuur en ook de zon! (als die schijnt)
(even) ontsnappen van NL.
Waar zal de weg naar toe gaan… wie wil er mee?
Beckpack en tent mee, geld verdienen onderweg, en af en toe lux overnachten, en vooral genieten!
Hoi Isa,
hier een paar sites waar je misschien wat aan hebt m.b.t. werk zoeken onderweg.
www.summerjobs.nl
De pest met die fruitpicking jobs is dat je na je 30e moeilijker een werkvisum krijgt, voor Australie kon ik vrij makkelijk een visum krijgen in het verleden maar dat was een visum die ze aan mensen verstrekken die 30 zijn of jonger. Misschien dat je het rechtstreeks via een boer of een organisatie kan proberen, i.e.g. is daar altijd werk het hele jaar rond en van daaruit kun je natuurlijk makkelijk naar Azie reizen. Landen als Frankrijk en Spanje zijn natuurlijk schengen landen dus daar mag je gewoon werken, al zijn daar geloof ik ook weleens leeftijds criteria voor fruitpicking waarschijnlijk ook wat strenger nageleefd nu er zo’n hoge werkloosheid heerst.
groet Marcel