Hallo lieve reizigers,
Ik ben Evelyn, 22 jaar en bijna klaar met studeren. Na mijn studie wil ik graag in mijn eentje op avontuur in Azie.
Rugzak mee en gaan. Dit klinkt natuurlijk heerlijk maar ik wil me uiteraard wel een beetje voorbereiden. Niet te veel plannen maar me wel oriënteren op de ins & outs. Ik hoop hier tips en tricks te verzamelen over het backpacken door Azie van jullie als ervaren reizigers.
Bedankt alvast :dag:
Hoi Evelyn,welkom op wereldwijzer!
De veelzijdigheid van Azië maakt het continent perfect geschikt voor een backpack reis. Onder andere de prachtige natuur, gunstige prijzen, vriendelijke mensen, heerlijke eten en het gemakkelijke vervoer tussen de verschillende locaties dragen hier aan bij.
Zo is bevoorbeeld reizen in Thailand heel eenvoudig. De wegen zijn goed en treinen en bussen zijn betrouwbaar en snel.
De Thai zijn gewend aan toeristen, spreken vaak een (klein) woordje Engels en veel borden zijn in het Engels.
Ga er maar van uit dat in Thailand genoeg te doen is om je maanden te kunnen vermaken. Zowel in het noorden als in het zuiden van Thailand zijn zoveel dingen te doen dat je je geen seconde hoeft te vervelen,Evelyn !
In iedergeval kan je bij ons op de Aziatische landen forums terecht met al je vragen.
Succ6 nog met de voorpret,Evelyn !
groet,georgessiam.
Hoi Evelyn,
As je ook de filipijnen wil gaan bezoeken , krijg je en gratis visum on arrival, als je korter dan 30 dagen in het land blijft. Enige voorwaarden zijn, je paspoort moet bij binnenkomst nog minimaal 6 maanden geldig zijn, en je moet in bezit zijn van een ticket om het land te verlaten Redirecting...
Happy trip !