Oostkust (eiland) tijdens ramadan

Hoi,

Wij gaan tijdens ramadan dit jaar een reis maken door Maleisië. Als fanatieke duiker wil ik graag een van de eilanden aan de oostkust aandoen.

Nu begrijp ik dat de oostkant strenger is tijdens de ramadan. We willen wel lekkker kunnen eten en een drankje kunnen nuttigen! We zijn als gezin met een klein kind op vakantie.

Welk eiland raden jullie aan?

Onze eerste keuze was een van de perhentian eilanden. Maar lees daar vervelende dingen over. Moet ik uitwijken naar Tioman of raden jullie nog wat anders aan?

Alvast bedankt!

Gr
Ivo

Hoi

Perhentian eilanden zijn goed voor duiken, zijn veel toeristen onder wie erg veel Nederlanders die er komen. Tijdens Ramadan vind ik persoonlijk een van de beste tijden in het jaar omdat veel lokale toeristen thuis blijven. In Cameron is het gewoon 4 weken erg rustig.
Je kunt er normaal overdag eten, alcohol weet ik niet kan zijn dat het pas in de avond geschonken wordt maar het is zeker verkrijgbaar.

Frank

Mocht je de kans hebben om te gaan duiken in Borneo, raad ik je dat ten zeerste aan.
Maar het is niet dat het even om de hoek is.
Sipadan was een van mijn mooiste duiken die ik ooit heb mogen doen.

Gr Bernd

Perhentians zijn prachtig, alhoewel het koraal helaas wel steeds verder beschadigd raakt. Mocht je daar heen gaan, kan ik het grote eiland aanraden omdat daar gewoon iets meer te doen en te zien is + je kan eventueel een rondje wandelen. Daarnaast is het grotere eiland naar mijn mening wat kindvriendelijker ingesteld.

Duiken gaat wel via georganiseerde tours e.d. waarbij je een hele dag per boot gaat.

Wat voor vervelende dingen heb je gelezen over de perhentians?

Hoi,

In zozeer vervelend dat tijdens de ramadan het eiland in mindere mate functioneert.

Overdag schijnt eten in een restaurant lastig te zijn, laat staan het nuttigen van alcohol. De prijzen zijn een stuk hoger dan buiten de ramadan om.

Nu is het duiken belangrijk, maar niet het belangrijkst. We willen ook lelker kunnen vertoeven op het eiland met een cocktailtje op het strand zonder dat we schreef aan worden gekeken.

Op tioman schijt dit minder te zijn… maar ik heb alles enkel van horen zeggen.

Gr

Ik ben in 2014 (uit mijn hoofd) tijdens de ramadan er geweest. En ja, alcohol is sowieso misschien niet het gemakkelijkste te krijgen, maar wel te doen. Eten daarentegen was geen enkel probleem en kan je gedurende de dag halen. Ben nu 3x op de perhentians geweest en behalve dat de prijs gestaag omhoog gaat, weet ik me niks meer te herinneren over hogere prijzen vanwege ramadan.