Bounty-eiland Oostkust: op de bonnefooi haalbaar?

Hallo allemaal!

Eind augustus vertrekken mijn vriend en ik naar West-Maleisië. We gaan 3,5 week en willen onze laatste week graag doorbrengen op een bounty-eiland. Lekker chillen na het rondreizen, snorkelen en evt een duikcursus :teeth: Het liefst natuurlijk in leuk hutje aan/vlakbij het strand, of iets anders sfeervols!

Ivm het (soort van) regenseizoen aan de westkust zitten we te denken aan iets aan de oostkust: Perhentian, Tioman, Redang of iets in die trant. We reizen het liefst op de bonnefooi. Ik begreep alleen dat we voor Perhentian eigenlijk al laat zijn met het vinden van een leuke accommodatie.

Ik heb al gezocht voor de verschillende eilanden, maar de beschikbaarheid viel me erg tegen. Weet iemand of er ook leuke accommodaties zijn die niet op de bekende boekingssites staan? Oftewel: is het te doen om nog ter plaatse iets leuks te vinden? Of is vooraf boeken eigenlijk een must? Of valt het met het regenseizoen aan de westkust in september eigenlijk wel mee en kan je ook prima snorkelen/duiken bij Penang of Langkawi?

Heel wat vragen, ik zou heel blij zijn met jullie tips! Alvast heel erg bedankt!

Ik ben twee keer op de Perhentians geweest, beide keren eind augustus, maar heb er nooit last van gehad dat ik iets van tevoren moest reserveren. Heb er zelf nooit last van gehad en beide keren een erg leuke plek gevonden waar ik heerlijk zat, aan het strand. Dit gaat dan wel alleen om de Perhentians, aangezien ik alleen daarmee ervaring heb, maar ik gok(!) dat het voor alle eilanden wel geldt.

Enige is dat er inderdaad wel wat mindere overnachtingsplekken zijn op de Perhentians, maar desnoods kan je de volgende ochtend vroeg toch nog zoeken naar iets redelijks, aangezien er in de ochtend heel wat mogelijk is voor twee personen qua overnachtingsplekken :slight_smile:

Dank voor je reactie mattie010! Dat klinkt errug goed :smiley: Ik heb inmiddels ook meer info gevonden, op Perhentian Kecil schijnt het prima te doen te zijn. Fijn, want een beetje flexibiliteit is wel prettig, dan hoeven we van tevoren zo min mogelijk vast te leggen. Dus dan worden het waarschijnlijk toch de Perhentians! :vak02:

Even nog een tip voor als jullie naar Kecil gaan: zorg ervoor dat je aan Long Beach komt te zitten(!!)
Coral Bay is leuk hoor, maar het strand is niet zo fijn en met vloed kan je er niet eens op het strand liggen. Daarnaast gebeurd alles gewoon op Long Beach en kan je niet eens echt prettig snorkelen bij Coral Bay - al helemaal niet bij een ongunstige wind. Aan de andere kant: Coral Bay huist wel weer een aantal gigantische vissen die je niet bij Long Beach ziet :slight_smile:

Dan laat je je toch lekker met een taxibootje een dagje naar Coral Bay brengen…

@Mattie Bedoel je b.v. een triggerfish? Wij hebben er een gezien bij Besar. KK Beach noemen ze het daar geloof ik. Zo gaaf!!!

Je kan ook van Long Beach naar Coral Bay zo lopen hoor, taxi is niet nodig - maar puur dat ze niet op Coral Bay komen te zitten - zou ik iedereen gewoon afraden.

Triggerfish zelf niet gezien helaas, nergens. Wel bij Coral Bay papegaaivissen, een schildpad en veel (grotere) vissen die ik niet ken gezien :slight_smile:

Ik hoor het al: we gaan gewoon bij allebei snorkelen of duiken! :wink: Onze PADI halen lijkt me iets te intensief voor de periode die we voor ogen hebben, maar ik wil wel heeeel graag 1 of 2 dagen een introductieduik maken. Hebben jullie nog tips voor goeie duikscholen?

En dan nog even over Long Beach. Ik lees op verschillende plekken dat het best toeristisch is. Wat zijn jullie ervaringen? Is het wel te doen om daar een beetje relaxte accommodatie/chalet oid te vinden of is het alleen maar partyparty daar? :wink:

Sent from my Paris using Wereldwijzer mobile app