Westkust (Langkawi e.o) of Oostkust (Perhentians e.o)?? Welke zou jij kiezen? En waarom?
Mijn vriend en ik gaan eind augustus/begin september backpacken in Maleisie en Borneo. We willen onze reis afsluiten met een paar dagen op een (of meerdere…) gezellig levendig eiland waar ook 's avonds een lekker drankje op het strand te krijgen is (beetje vergelijkbaar met Koh Samui of Koh Tao voor de Thailand-gangers onder ons…) Hebben jullie tips??
We willen waarschijnlijk vanaf de Cameron Highlands die kant op, dus tips over hoe we daar makkelijk/snel kunnen komen zijn ook welkom!
Alvast bedankt!
Hallo,
gezien de tijd van het jaar en jullie als backpackers kun je het beste naar de Oostkust gaan, Op Perhentian Kecil is het gezellig druk met veel backpackers en er zal ook wel een drankje te krijgen zijn. Om daar te komen vanaf Cameron Highlands is het goed om in de Highlands bij de tour bureaus te vragen naar een shuttle busje die je dan naar Kuala Besut brengt waar je de boot pakt om nar de eilanden te gaan.
Ik zou zelf kiezen voor Perhentians om te relaxen, heerlijk snorkelen en in september is het seizoen om aan de oostkust te verblijven.
Succes met de verdere planning.
Gr. Frank
Dankje voor je reactie! We zijn er inmiddels uit en het gaat idd Kecil worden! We slaan de Cameron Highlands over en gaan lekker luxe per vliegtuig naar de Oostkust 
Via Wereldwijzer app