Oostkust Australie financieel plan

Beste forumleden,

wij, mijn vriendin en ik, zijn van plan om in Oktober 5 weken langs de oostkust van Australie te reizen (Sydney-Cairns). We hebben een globale route gepland met de bekende bezienswaardigheden en attracties zoals fraser Island, whitsundays, byron bay, gbr e.d. Omdat wij budget reizigers zijn vroegen wij ons af wat we ongeveer aan geld nodig hebben om 5 weken door te brengen in australie.

Het liefst willen we met een campertje gaan reizen, maar indien dit onbetaalbaar is dan zal het gewoon met de bus worden. We hebben een budget van € 2500,- p.p. excl vliegtickets. Is dit haalbaar?

Heeft iemand een mooi overzicht van de kosten die hij/zij gemaakt heeft tijdens zijn/haar reis?

Alvast bedankt!

2500 pp incl de reis, is niet heel ruim. Zeker als je daarbij de whitsundays (een dag of twee op zo’n boot is gewoon prijzig) en ook fraser wilt doen (huur apart 4wd). Maar heel erg veel te weinig is het ook niet hoor!
Je kunt al besparen op de camper. Je kunt ook kiezen voor een gewone, zuinige auto (minder huur en minder benzine) en dan kamperen met een tent. Mits dat iets voor je is, natuurlijk.
Verder ruim van tevoren je vliegticket boeken, scheelt ook in kosten.
Ik zou in elk geval proberen nog even flink te sparen, zodat je geen dingen hoeft te laten als je daar eenmaal bent!

Verder zou ik bij vertrek in oktober starten in cairns en dan naar sydney. Dit ivm het regenseizoen. Oktober is al aardig warm en benauwd, maar het wordt alleen maar erger. De eerste echte regens zullen pas later vallen, maar die drukkende hitte is niet echt bevorderlijk om leuke dingen te doen.