Oostkust Argentinie

Hoi

We hebben in totaal 2.5 maand voor Argentinie en Chili en al een boel mooie plekjes gevonden om te gaan bezoeken. Maar… we vertrekken vanuit Buenos Aires naar het zuiden en wilden dan vanuit Ushuaia / Punto Arenas weer omhoog langs de westkust / chili. Nu hebben we aan de oostkust alleen maar Peruto Madryn gevonden wat de moeite waard is, verder niks!! Comodo Rivadavia ? Puerto Deseado ? Geeneen reiswebsite die wat zegt over de oostkust van Argentinie.

Wat denken jullie
1 vanuit Puerto Madryn in 1x de bus zo ver mogelijk naar Ushiaia (indien mogelijk)
2 datzelfde maar dan vliegen
3 vanuit Puerto Madryn översteken" naar de westkust en zo naar het zuiden, dan hebben we onderweg wel een boel te doen/zien ipv 1x een lange busrit. Maar deze afstand moeten we dan natuurlijk 2x doen omdat we ook weer terug naar het noorden moeten…

dank voor t meedenken

Hey,

Ik zit met precies de zelfde vraag, heb namelijk de zelfde reis plannen. Buenos Aires tot Lima in +/- 2 1/2 maand(mid feb t/m eind April 2013). Via de oost kust naar Ushuaia en vandaar uit patagonie in om vandaar uit via de westkust van chili naar Lima te reizen.
ik denk ook dat Puerto Madryn de enige tussenstop voor mij wordt.
dus ik neem de bus van BA naar PM, vandaaruit met bus of vliegtuig direct naar Ushuaia. (met de bus moet je overstappen in Rio gallegos). Wat is de beste optie??
oversteken is voor mij geen optie, wil nog proberen goedkoop!!! een boot in Ushuaia te regelen om naar Antarctica te gaan.

De Oostkust is lang en voor de liefhebber van zeeleven op zich wel interessant (Peninsula Valdes, Punta Tombo, Bahía Bustamente, Monte León, Ría de Puerto Deseado, etc.), maar er is daar buiten niet veel te beleven. De stadjes zijn niet interessant, dus je plan om van Puerto Madryn door te vliegen naar Ushuaia lijkt me het meest aantrekkelijk. Dan kan rechstreeks vanaf Trelew met Aerolineas Argentinas. Een andere optie is vliegen naar El Calafate vanaf Trelew, dan doorvliegen naar Ushuaia, en vanaf daar de Chileens kant in te gaan (Punta Arenas, Puerto Natales, Torres del Paine). Dit traject vanaf Ushuaia kan je met de bus doen, de andere trajecten trouwens ook maar vooral Madryn - Calafate of Madryn - Ushuaia is een slopend traject…

Suerte, geniet van Argentinië en Chili,

Jan