Hallo,
Ik vroeg me af of er mensen hier zijn die in het verleden deze rondreis met eigen auto gemaakt hebben. We zijn een beetje aan het orienteren voor de zomer wat we gaan doen. Eerst stond scandinavie op de planning, nu dit. Iemand ervaring hiermee? Wat moeten we zeker bekijken? Is wildkamperen hier toegestaan? Ik dacht van niet, kan iemand dit confirmeren? Alvast heel erg bedankt!
Helemaal niemand:sad: ???
Over Slovenië kan ik alleen zeggen dat je goed moet opletten met je snelheid
De Slovenen zijn nogal gehaast op de weg (ze hebben er de wegen ook voor hoor).
Wildkamperen is niet toegestaan, maar ze hebben vrij goeiekope campings. Als je gaat moet je trouwens niet vergeten de grotten van Postojna te bezichtigen, Porta Roz te bezoeken, het Kasteel van Ljubljana te gaan zien en -als je wilt- de berg Triglav (betekent drie toppen, hun nationale trots en symbool) te beklimmen. Pittig bergje van 3000 meter minstens.
Overigens, op de snelwegen heffen ze tol. De Slovenen zelf hebben een poortje waardoor ze ge"chipt" worden en aan het einde van de maand een afrekening krijgen. Niet voor domme Hollanders dus, die braaf bij de pin (1) of de cash (2) poort mogen wachten.
Via de website van Bovec: www.bovec.si kan je misschien wat leuke en goedkope campings opsnorren.
groetjes,
Michel
In Kroatië is wild kamperen ook niet toegestaan, staan behoorlijke boetes op, lijkt me dus niet verstandig.
Er zijn campings/appartementen zat, maar ligt aan de tijd wanneer je gaat. In het hoogseizoen kan het wel eens lastig zijn en blijf je korter dan 3 dagen dan betaal je ook nog eens 30 % extra.
Voor de rest zou ik gewoon wat info gaan zoeken op het internet over Kroatië, hier even uitleggen is niet te doen.
Ik ben net terug van een paar dagen Kroatie. Onze reis ging via Oostenrijk en Slovenie, maar dus alleen om erdoor heen te rijden. Maar wat een prachtige landen! Ik vind Kroatie echt geweldig en ga zeker weten nog eens terug. Ook Slovenie is een schitterend land. Op een rondreis kom je wel veel tegen, lijkt me dus een goed idee!