Hallo iedereen,
Mijn vriend en ik willen deze zomer een lange reis richting Kroatië gaan maken met de Landrover (dus zo afgelegen mogelijk in de natuur).
Omdat we geen vaste route/planning willen en twee grote honden bij ons hebben zijn we van plan om onderweg vooral te gaan bivakkeren en wildkamperen (daar waar toegestaan).
Ik heb begrepen dat wildkamperen in Kroatië verboden is maar dat er bepaalde bivakplaatsen zijn waar je kort kan overnachten. Heeft iemand hier al eerder gebruik van gemaakt en wat zijn je ervaringen ermee? Enig idee hoe die aangeduid zijn en waar je aan moet voldoen om hier gebruik van te maken?
Bedankt!
Marta
Heel simpel, kamperen buiten de campings is hoe dan ook verboden, waag het niet om je tent op te zetten, je krijgt gegarandeerd bezoek van de politie en mag dan mee naar het bureau.
Waar het wel mag is langs de snelweg of langs de kustweg, maar dan gaat het uiteraard over een overnachting in de auto, je camper/caravan of vrachtwagen op weg naar je eindbestemming.
Ik heb ook regelmatig de vrachtwagen aan de kant gezet wanneer ik te moe was om door te rijden. Dan is het een paar uurtjes slapen en dan weer doorrijden.
Zou je op een parkeerplaats uitgebreid je tent opzetten, gaan koken etc dan vraag je om moeilijkheden, dan geeft men dit door aan de politie en krijg je bezoek.
Wil je gewoon rondtrekken ga dan naar achteraf campings, daar kun je dan wel je tent opzetten en de dag erna weer doortrekken. Honden doet men niet zo moeilijk over, zolang die zich rustig gedragen en niet aggressief zijn is er niets aan de hand. Mijn hond ging ook altijd overal mee naartoe, dat vindt men heel normaal en het is ook geen probleem om de hond 's nachts gewoon buiten te laten. Ik kreeg haar met geen stok naar binnen, dus liet ik haar gewoon los, ging ze aan de wandel, maar 's ochtends lag ze keurig naast de auto of naast de voordeur te wachten.
Dus maak je daar maar geen zorgen over.
1 like
Dankjewel voor de info! We zullen inderdaad proberen om wat afgelegen campings te vinden.
Voor de rest zal het slapen in de auto worden denk ik! We hebben een sarplaninac en een akita en dat betekent dat we altijd extra voorzichtig moeten zijn en juist geen overvolle campings kunnen pakken. Helaas kunnen die van ons niet zomaar overal mee en moet er altijd heel erg gelet worden op de omgeving want het blijven nou eenmaal waakhonden.
In ieder geval wel fijn om te weten dat ze over honden niet moeilijk doen in campings! Bedankt!
Martamerta,ivb met honden kijk ook eens op www.dogincluded.nl
Sorry, een sje vergeten www.dogsincluded.nl als het nu niet lukt weet ik het ook niet meer.