Ik ben hier niet erg goed in, maar vooruit… Ik ben Sharon, 23 jaar en ik woon in de omgeving Rotterdam.
Al heel lang wil ik gaan reizen, en de plannen en vooruitzichten worden steeds duidelijker voor mezelf.
Ik hoop na mijn opleiding hard aan het werk te kunnen, en hard te kunnen gaan sparen! Nepal, Tibet, Ijsland zijn de top 3 op mijn lijstje (met de rest van de wereld er vlak achter!) Ik heb weinig tot geen reiservaring. 2 jaar geleden ben ik naar Bergen (Noorwegen) gegaan en 10 jaar terug ooit naar Oostenrijk. Ik hoop hier dan ook veel te leren en te lezen!
Hoi Sharon,welkom op wereldwijzer!
Nou je kiest er wel een heel mooi land uit om op vakantie te gaan,Sharon!
Het prachtige Nepal is een inspiratie op ieder gebied; natuur, cultuur en de band die je met de Nepalese inwoners opbouwt is erg bijzonder. Je leert de kleine dingen in het leven meer en meer waarderen.
Indien je nog met vragen moest zitten dan kan je altijd een berichtje posten op het Nepal Forum hier op wereldwijzer.
Succ6 met al wat je nog gaat bereizen in de toekomst,Sharon !
Met vriendelijke reisgroet,georgessiam. :chin:
Het hele land fascineerd me ontzettend! Ik kan niet eens beginnen met opnoemen wat ik mooi/intressant vind aan het land. Inderdaad de natuur, de mensen… alles eigenlijk! Ik heb al heel wat afgespeurt en gelezen in het Nepal-gedeelte van het forum Zoveel mooie, inspirerende verhalen. En ik denk dat als vrouw alleen Nepal ook veilig is, althans dat gevoel krijg ik bij Nepal en alle verhalen die ik lees.
Nou ik weet niet ofdat je van kunst houd,Sharon?
De ‘stad van 1.000 gouden daken’, Patan, is een echt openluchtmuseum van Nepalese kunst met haar vele stupa’s en tempels. Patan ligt op slechts enkele kilometers van Kathmandu !
Patan wil ik zeker bezoeken! Nog niks is zeker, maar met de informatie die ik heb verzameld en wat ik heb gelezen wil ik graag (buiten Kathmandu) naar Patan en Bhaktapur, en ook het Chitwan national park. Hoe en wat precies weet ik nog niet, maar ik zou ook graag een trekking houden. Niet té gek lang, maar 7-10 dagen ongeveer. Voorlopig zal ik eerst moeten sparen, maar de voorpret vind ik al fantastisch!
Ben jij ooit in Nepal geweest? En wat zijn de verdere ervaringen of dingen die ik écht moet zien? Hoe meer ik weet, hoe minder ik daar zal missen. Ik wil zeker niet thuiskomen en achteraf denken “was ik daar ook maar heen gegaan…”
Nou Sharon,zelf ben ik een Thailandfanaat in hart en nieren !
Mijn zus en haar man waren in juni naar Nepal geweest,en ze zegden dat Patan een prachtige stad is om te bezoeken.
Ze hebben daar een ongeloofelijke tijd gehad ook hadden ze een trekking gedaan in het Annapurna gebergte.(was wel heel zwaar)
Het lijkt mij erg zwaar inderdaad. Wat ik lees is het best pittig. Ik ga denk ik langzaam me ook orienteren op welke trekking ik wil gaan doen. Niet te zwaar en te ver, maar wel de ervaring
Nou je kan daar kiezen uit verschillende routes variërend van licht tot behoorlijk zwaar.
Ook was er begeleiding van een Engelstalige gids terplaatsen !
Daar ga ik voor! Toch fijn dat ik hier mensen hun persoonlijke ervaringen kan lezen ook. Scheelt een hoop in twijfels tussen bepaalde organisaties/ect. Gelukkig heb ik geen haast, en nog zat tijd om alles te bekijken en lezen.