Beste Wereldreizigers,
Verleden jaar ben ik 31 geworden. In mijn leven heb ik op persoonlijk vlak aardig wat bereikt (ongeluk, revalidatie, leven 180 graden veranderd) maar ik ben nog aardig wereldvreemd. Verder dan Noorwegen en Istanbul ben ik nooit geweest.
Daarom heb ik het plan opgevat om eind september/oktober naar Nepal te gaan.
Waarom Nepal? De pure hindoeistische/boeddhische levensinstelling, het verschil meemaken met het materialisme in de Randstad.
Verder heb ik een kennis/vriendin die uit Nepal komt, Lila. Zij gaat de genoemde periode op familiebezoek en vroeg of ik soms meewilde, ze moet het alleen nog met haar man overleggen. Ik schat mijn kansen zelf positief in, hij neemt ook twee collega’s mee.
Verder: wat wil ikzelf precies in Nepal? Naast dat ik het ‘gewone’ dagelijkse leven wil meemaken, wil ik natuurlijk ook attracties zien, maar dit moet ik nog helemaal uitzoeken. Ik stel me zo voor dat ik eerst een aantal dagen in en rond Kathmandu verblijf, waarna ik naar de familie van Lila ga om ‘uit te rusten.’ Haar familie woont een dag reizen van Kathmandu (190 km).
Verder heb ik handicaps, zoals dat ik veel slaap nodig heb en dat mijn evenwicht niet goed is. Bergbeklimmen of ‘safari-trips’ worden dus niets. Verder wil ik de eerste periode het liefst met een maatje reizen: mijn man heeft een eigen bedrijf waarmee het niet zo goed gaat, hij kan en wil niet weg. Wat ik wil doen als ik bij de familie van Lila ben weet ik nog niet, maar haar zus heeft een klein hotelletje dus een slaapplaats daar heb ik alvast.