Boeddhisme in Nepal

Hoi,

Ik ben Leonie, 32 jaar. Ik zoek een reisgenoot die net als ik veel interesse heeft in het boeddhisme.
In Nepal zou ik graag de Kathmandu Vallei willen bezichtigen en dan gericht op het boeddhisme. Ook zou ik graag naar Kopan Monastery willen gaan om eventueel een boeddhistische cursus te volgen en/of spirituele inspiratie op de doen.
Ik heb in mijn hoofd om nog voor de zomer van dit jaar te gaan en dan voor een paar weken.
Is er iemand die met mij mee wil om de boeddhistische tempels en schoonheden rondom Kathmandu te bezoeken en om de rust en inspiratie van The Monastery in kopan te ervaren?

Groetjes Leonie

Hoi Leonie,

Ik ga over 2 weken al op reis. Voor 4 maanden. Ik begin zo’n 1 á 1,5 maand in Thailand om vanuit daar verder te vliegen naar Nepal. Ik ben zelf ook erg geinteresseerd in het boeddhisme. En zou ook graag in het pure nepal inspiratie zoeken, opdoen en vinden. Wellicht inderdaad ook les, cursus, retraite wat dan ook. Maar vooral genieten van de dingen, mensen, sferen, spiritualiteit we hier in Nederland gewoon niet hebben.

Als je nog steeds wil gaan zouden we natuurlijk rond een bepaalde datum in Katmandu kunnen afspreken…?

Ik ga echter wel door naar India van het noorden naar het zuiden, vanwaar ik op 16 juli weer terug vlieg.

Lijkt me leuk wat van je te horen!

Groetjes Annika

Hoi Annika,

Bedankt voor je reactie!
Ik begrijp je helemaal als je schrijft waarom je naar Nepal wil gaan voor boeddhistische inspiratie.
Wil je ook naar de Kopan Monastery?
Ik heb echter nog geen concrete datum wanneer ik zou willen gaan. Er zijn wat dingetjes tussen gekomen dus waarschijnlijk ga ik pas na de zomer.

Ik wens je een hele fijne en inspirerende reis toe!

Groetjes Leonie.

Hallo leonie, en Annika.

Ik ben voor het eerst op dit forum en lees jullie post.
Vraag me af of jullie al gegaan zijn en hoe het was.
Ik zelf ben ook erg geintreseerd in zo’n reis zoals jullie hierboven beschrijven.
Vind het erg lastig om een keuze te maken, omdat er best veel en verschillend aanbod te vinden is.

De volgende site is mij opgevallen; zou dit evt wat kunnen zijn?

of hoe en waarmee zijn jullie gegaan?

Hoop op reactie!

groetjes Evi.

Hoi evi,

Ik ben inmiddels terug van een supergave reis.
Nepal heb ik helaas door stakingen op katmandu airport moeten overslaan.
Ik ben gelijk naar India gegaan.
Wat betreft de organisatie die je aangaf, ik heb geen ervaringen met organisaties.
Ik reis altijd op de bonnevoi. Ter plekke regel ik bus/trein tickets en ik laat locals bellen over eventuele boekingen. Dit werkt voor mij het beste. Totale vrijheid van beweging.
Ik wens je veel succes! en vooral een geweldige ervaring. Gewoon doen! Niet bang zijn. Want je bent nooit alleen, een wereld vol met mensen. En de meeste zijn net als jij: vriendelijk en behulpzaam. En dat is al een ervaring opzich.

Groetjes Annika

Bedankt voor je reactie!
Denk dat ik het erg lastig vindt om helemaal op de bonefoi te gaan.
Vooral omdat ik nog jong ben, en nog nooit echt een rondreis heb gemaakt.
ben bang dat ik op een plek strand, en dan uiteindelijk alle mooie, leuke en leerzame plekken voorbij ben gelopen zonder het door te hebben :frown:. haha.

Bereid je wel zaken voor? Zoals waar je bijvoorbeeld persee heen wil. Of leer je de taal? Misschien kan je me wat aanwijzingen of tools geven waarmee ik het misschien wel aandurf :wereld:

vast bedankt!

HOI,

k bereid me wel degelijk voor. ik maak een lijstje van niet te missen plekken en daarmee maak ik een globale route/volgorde. Maar ik hou vooral heel veel ruimte voor veranderingen. je zult merken da je veel andere backpackers gaat ontmoetn, ze zitten overal! En juist zij zullen je ook weer ideeen en dingen vertellen die je dan ook niet meer wilt missen.
De taal leer ik niet, met engels kom je er wel en handen/voeten taal is universeel :slight_smile: Kleine woordjes heb je zo door hoor :wink:
Zorg dat je een lonely planet hebt. waar je ook beland er staat altijd wel iets in over het stadje of platsje. en belangrijker waar de goedkope slaapplaatsen zijn.
Je zult merken, vooral als je nog onbereisd bent dat de LP je bijbel zal worden :slight_smile:

Ik zorg altijd wel dat als ik ergens aankom dat het het liefst overdag is, niet donker. Dit is fijn, je kunt dingen beter vinden en in het donker kun je bangig worden als het niet loopt zoals je wil. Bij aankomst in het stadje/dorp ga ik gelijk opzoek naar een slaap plaats. Drop je backpack en ga lekker op pad.

Euhm nog meer weten?
Hoe oud ben je eigenlijk? Je kunt echt wel op jezelf vertrouwen hoor:)

gr annika

Hallo,

Super bedankt voor je informatie.
Ik heb de boedistische reis naar nepal even uitgesteld, en ga nu om ervaringen op te doen met een vriendin naar Thailand. We hebben enkel een vlucht geboekt >>>, en gaan verder van bijzondere plek naar bijzondere plek.
Advies van jou aangenomen om de LonelyPlanet aan te schaffen, super boek!

Ik ben trouwens 22. En helemaal zin in dit grote avontuur dat al in maart plaats gaat vinden :wink:

Wat ontzettend leuk dat je naar Thailand gaat!!!
Ik ben ook zo begonnen!!! (jaloers!)

Meer dan een ticket heb je ook niet nodig!
Vergeet niet naar Katchanaburi (Jolly frog guesthouse) ga daar naar de erawan watervallen en naar Pai (Jan’s place)hippiedorpje te gaan!!! In Chang Mai heb je de beste raggae buurt ever!!! elke avond life. Als je nog naar zuid gaat, Koh Tao!!! party on a bounty island neem een taxiboot om het eiland heen.

Geniet ervan meis! Als je nog tips wil… just ask me!!!
xxx