Nepal combineren met Indonesië

Hallo allemaal,

Ik zal mezelf even voorstellen;
Mijn naam is Evi en ben 25 jaar.
Na een reis van 4 weken door Thailand en een rondreis en vrijwilligersreis van 3 maanden in Ghana blijft het reizen me maar prikkelen en roepen. Ik denk er aan om toe te geven en ben wat aan het nadenken over een nieuwe reis…

Wat is mijn idee:
Ik zou graag naar nepal afreizen voor een verblijf bij monniken. Een soort van wedergeboorte mee te maken. (Film eat pray love). Ook zou ik in Nepal graag een trekking maken door de Himalaya (geïnspireerd door het boek The backpack trail).
Daarna zou ik graag door vliegen naar Indonesië om rond te reizen en te duiken. Waar wellicht mijn vriend ook voor een paar weekjes me komt vergezellen.

Nu is mijn vraag aan jullie: is dit een reële reis? Heeft ooit iemand iets vergelijkbaar gedaan? Waar en hoe zou ik het beste kunnen boeken?

Bv zon verblijf in een klooster. Hoe kan ik dit regelen. Ik wil het liefst niet met een grote commerciële organisatie. Het liefst via via…

Ik hoop dan ook op deze manier viavia in contact te komen met… En wat antwoorden en tips te krijgen. Alles is welkom.

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!
(Ps. Mocht je zin krijgen om op 1 van de onderdelen mee te gaan? Leuk!)

Groetjes Evi

Via Wereldwijzer app

Wist je dat de film Eat, Pray, Love op Bali speelt?

Ik heb zelf nooit in een klooster in Nepal gezeten, maar onder andere het Kopan klooster bij Budahnath/Kathmandu is toegankelijk voor buitenlanders. Ook elders in Budhanath hangen briefjes van kloosters die korte of langere retraites aanbieden of vrijwilligerswerk.

Het is geen probleem om vanuit Nepal naar Indonesie te vliegen, al betwijfel ik of er betaalbare directe vluchten gaan. Wanneer je echter overstap in Bangkok of Kuala Lumpur kom je er ook.

Om te boeken zou ik eens contact opnemen met Killroy. Je vliegt geen standaard route, dus dat maakt het iets lastiger. Mocht je het toch zelf willen regelen, dan is een combinatie van Emirates of FlyDubai met Air Asia hetgeen wat als eerste bij me opkomt.

Dankje voor je reactie Jenny! Ik wist inderdaad van Bali maar heb weer van een ander begrepen dat ze ‘in het echt’ daar geen vrouwen toelaten in kloosters en in Nepal wel…

Zou je me aanraden gewoon te gaan en daar ter plekke opzoek te gaan naar een klooster?

Via Wereldwijzer app

Op Bali is maar één boeddhistisch klooster, en dat is een mannenklooster (Bali is overwegend Hinduistisch). Als je een tijdje in een klooster wilt zitten kun je beter naar Nepal of Thailand gaan. Qua vliegen is Thailand makkelijker en goedkoper dan Nepal (omdat je met een retourtje BKK en een retourtje Bali overal komt), maar in Thailand zijn geen Himalaya’s :wink:

Hi ik heb deze route wel gedaan. 1 jaar Nepal en 2 jaar Azie. Mijn hubs waren Delhi en Bangkok. Van die hubs (en ook een beetje kuala lumpur) is alles goed te bereiken.
Ik heb geen klooster bezocht voor langere tijd maar wel door een groot deel van Nepal gereisd. De route die ik gevlogen heb naar Sumatra is:
Met Nepal Air van ktm naar bangkok (+/- 120 euro enkele reis en daarmee de goedkoopste) fijne maatschappij om mee te vliegen vond ik.
Van Bangkok naar Sumatra ( medan) betaalde ik € 15 euro met air asia enkele reis (boek dan wel ruim van te voren, prijzen verschillen iedere week)
van Medan naar bv bandha atjeh was ongeveer € 40 a 50 voor een retour.
Medan naar Malaysie was $ 20,- enkele reis. Van kuala lumpur zijn er supergoedkope vluchten naar thailand en bv cambodja maar ook naar Nepal. Goedkoopste kuala lumpur - ktm (enkel) is ongeveer € 100,-

veel plezier en groet

Q