Onze Route

Aankomst BKK
BKK -> trein/bus Kanchanaburi
Kanchanaburi ->Ayuthaya-> Chiang Mai
Chiang Mai -> vliegtuig Sukhothai (nachttrein Phitsanulok -> bus Sukhothai)
Sukhothai -> bus Phitsanulok -> nachttrein BBK -> trein/bus Korat
Korat -> trein Ubon Ratchathani
Ubon Ratchathani -> vliegtuig BKK
BKK -> vliegtuig (?) Trat -> boot Ko Chang

Ben nu al een tijdje bezig met onze route te plannen en ik denk dat ik er ben…
Kan iemand me zeggen of dit wat logisch in elkaar zit en of ik om één of andere reden ergens niet te veel tijd verlies, en het gemakkelijker zou kunnen?

Alvast bedankt!

Skip Koh chang, veelste omslachtig en zonde van je tijd. Niet veel te zien daaro. Kan beter naar Koh Samet of Koh Samui met vliegtuig, misschien zelfs rechtstreeks van ubon ratchatani.
Vergeet niet, al dat reizen met de bus/trein kost je elke keer 1 dag of nacht. met vliegtuig halve dag.
Zeker weten trouwens dat vliegtuig van chiang mai naar sukhotai elke dag gaat?!
Met de bus naar Pitsanulok/Sukhotai kan ook, kost je wel weer 1 dag, en vertrek op tijd, in Pitsanulok is verbinding niet best.

Hoi Cocca,

Ik weet niet hoeveel tijd je ongeveer hebt voor deze route, maar het is een route die goed te doen is.
Bangkok Airways vliegt inderdaad elke dag van Chiang Mai naar Sukhothai (enkele reis ca. €23,- pp inclusief tax).
I.t.t. wat cruncher zegt, is een bezoek aan Ko Chang wel aan te raden. Mooie stranden, mooie natuur en nog niet bedolven onder het massatoerisme. Ko Samet is inderdaad ook erg leuk en makkelijk bereikbaar vanuit Bangkok.
Over Khorat en Ubon kan ik je nog weinig vertellen, omdat ik nog nooit in het (noord)oosten (Isan/Khorat Plateau) geweest ben…in mei ga ik wel naar Udon Thani om een aantal dagen bij de moeder van mijn vriendin door te brengen dus ik ben erg benieuwd hoe het daar is. Schijnt een mooi gebied te zijn waar nog vrij weinig toeristen komen in vergelijking met de andere gebieden in Thailand.
Als je voor de River Kwai etc naar Kanchanaburi gaat, kan je dit ook met een dagexcursie vanuit Bangkok doen. Ga je dit op eigen gelegenheid doen, adviseer ik je om niet langer dan 1 nacht daar te blijven.
Succes met je reisschema !

Het is grappig…Iedereen zegt wel iets anders…
K zit inderdaad nog te twijfelen tusssen Korat+khoa Kaen
Ko Chang/Ko Samet
Maar het zit dus volgens jullie logisch in elkaar?
ok, dan gaan we d’ervoor…

In ieder geval bedankt!

Ondertussen heb ik mijn route wat aangepast, en vind het zelfs beter nu, niet?
Ik weet het heb maar 30 dagen de tijd, maar dat moet toch wel lukken, vooral als ik de nachttrein neem, snachts slaap ik toch…

Aankomst BKK -> trein/Bus Kanchanaburi
Kanchanaburi -> Ayuthaya -> (nacht) trein Phitsanulok -> Bus Sukhothai
Sukhothai -> Bus Phitsanulok -> (nacht)trein Chiang Mai
Chiang Mai -> vliegtuig Khon Kaen
Khon Kaen -> bus Ubon Ratchathani
Ubon Ratchathani -> trein Korat
Korat -> trein/bus BKK
BKK -> vliegtuig Trat -> Ko Chang

Ik kijk ernaar uit!!

Oooo…30 dagen is tijd zat voor deze route ! Er wordt alleen niet direct gevlogen tussen CNX (Chiang Mai) en KKC (Khon Kaen). Je zal dus via BKK moeten vliegen.
Je zou eens kunnen kijken op de site van de volgende low cost-carriers: www.airasia.com en/of www.nokair.com
Scheelt behoorlijk in geld t.o.v. Thai Airways.
Ik neem aan dat je wel een aantal dagen in Bangkok blijft ??? Geweldige stad hoewel de meningen daarover ook verdeeld zijn. De meeste mensen die er voor het eerst komen, willen er zo snel mogelijk weg, het stinkt er van o.a. de uitlaatgassen, het is hardstikke druk en benauwend heet. Als je daar even doorheen prikt, zie je dat Bangkok een fantastische metropool is !
Een enkele reis met Bangkok Airways van Bangkok naar Trat komt op ca. € 44,- pp inclusief tax (maar ter plaatse is het vast iets goedkoper). Nog goedkoper is om met de bus naar Trat te gaan, een uurtje of 5 a 6 rijden.
Ikzelf vond Ko Samet leuker dan Ko Chang. Het is een stuk kleiner dan Ko Chang en er komen veel backpackers. Prachtige stranden, leuke restaurantjes op het strand en errug goedkoop !

Ik had ergens gevonden dat je van Chiang Mai naar Khon Kaen met PB air kon vliegen.
Dat kan dus niet meer???

Zelf vorig jaar op Koh chang geweest, mooi eiland, alleen heel weinig te doen. Ook in zee weinig te zien, whitesand beach alleen maar zand geen vis gezien. Een waterval om naartoe te lopen, mja vragen ze ook al geld voor, achterlijke gedoe om geld van falang te vangen.
Ik kan het eigenlijk niemand aanraden.