Hallo Mensen
wij gaan met 2 personen voor de eerste keer naar thailand van eind oktober eind tot 17 november .
We hebben totaal 19 dagen ter plaatse (aankomst en vertrekdag dus niet meegerekend ) .
Het lijkt ons te weinig tijd om daar een grote route aan te koppelen .
we houden allebei vooral de van natuur en hebben besloten om het bij Noord Thailand te houden
We hebben de omgeving kanachanaburi ayuthaya pakchong (khao yai)en chiang mai op ons lijstje staan.
Wat is de meest logische route (gezien vervoer?) vanaf Bangkok en heeft iemand nog tips voor de streek kanchanaburi die mooi zijn maar minder bezocht?
ik hoor graag van jullie groet marli
Is het dan niet handiger om een binnenlandse vlucht van Bangkok naar Chang Mai te nemen?
Wij vlogen destijds (2010) voor een prikkie met Airlines Asia naar Chang Mai.
In de buurt van Chang Mai kun je mooie jungle trekkings maken.
Ik weet niet wat jullie budget is, maar het allerleukste dat ik ooit op een vakantie heb gedaan was een dag lang je eigen olifant verzorgen bij Petara Elephant farm.
Je wordt opgehaald bij je hotel en na rut van een klein uurtje (wij verbleven in Chang Mai) kwamen we daar aan.
Dan koppelen ze je met een olifant. Je moet hem (uit de hand) voeren, dan moet je hem wassen. Dan maak je op de rug van dit dier een mooie tocht door de jungle (Let op: op de blote rug/nek… geen mandjes die de huid kunnen beschadigen, gewoon bare back). Bij een watervalletje aangekomen krijg je lunch en daarna mag je zwemmen met de olifanten.
Niet goedkoop, maar heel erg mooi.
Je voelt de liefde van de mensen van de farm voor de olifanten.
ik weer zeker dat als ik daar weer eens in de buurt ben, dat ik dan weer terug ga.
Sent from my SM-G920F using Wereldwijzer mobile app
bedankt voor je reactie
we willen inderdaad naar chiang mai en wat je noemt lijkt me leuk en zoiets staat ook op ons lljstje
maar we willen een route over land via de genoemde plekken en dan vraag ik me af gezien vervoer wat de meest logische route is
met name het eerste gedeelte
Hallo,met de trein naar het noorden http://tipsthailand.nl/wat-te-doen-in-chiang-mai-10-highlights/
En de gouden drie hoek niet vergeten Chiang Rai daar vandaan kan je mooie tochten beginnen:)
De treinreis schijnt inderdaad ook de moeite waard te zijn heb ik van vrienden begrepen, maar wij hadden ook niet zo heel veel dagen en wilden naast Chiang Mai ook Bangkok en Koh Chang nog aandoen.
Wellicht een idee om de heenweg (als je nog fris bent) per trein te doen en terug per vliegtuig?
kun je in chiang rai ook zelfstandige wandelingen ondernemen of is een gids nodig?
deze vraag geld ook voor chiang mai en dan bedoel ik natuurlijk niet de jungle induiken
Hoi Tully,
Denk dat je beter een berichtje post op het Thailand Forum weet zeker dat je antwoord krijgt op al je vragen !
Mert vriendelijke groet,
georgessiam Forum Admin.
De nachttrein is helemaal geweldig. Let er wel op dat je 2e klasse met airco boekt.