Bangkok - Chiang Mai - Ko Chang: goed te doen?

We plannen een reis naar Thailand in november dit jaar.
Een kernpunt is het Loi Krathong feest in Chiang Mai op 25 november.
We dachten aan te komen in BKK op 15 november, daar te blijven tot 18 nov en op 19 nov te vertrekken naar Kanchanaburi (bus 81), daar te blijven tot woensdag 18 nov. In Kanchanaburi Wat Tham Snea, Taweechai Elephant en Erawan te bezoeken in die dagen.
Van Kanchanaburi de bus te nemen naar Ayntthaya.
Van daar zouden we moeten terug geraken in BKK om op 23 nov de vlucht te nemen naar Chiang Mai en daar 3 nachten te blijven. De dag na het feest van 25 nov terugvliegen naar BKK en dan nog een 3 tot 4 dagen verblijven op het eiland Ko Chang om dan uiteindelijk weer naar BKK te gaan en terug te vliegen om thuis te komen op 2 dec.
Is dat mogelijk? BKK is wel een draaipunt waar we telkens weer toekomen en vertrekken, dat stoort mij een beetje, maar dat is misschien niet te vermijden.
Graag jullie mening.

Hee Imac,

Je schrijft: BKK is wel een draaipunt waar we telkens weer toekomen en vertrekken, dat stoort mij een beetje, maar dat is misschien niet te vermijden.

Je hebt gelijk, leuk is dat niet, maar het is de manier waarop de dingen in Thailand gaan.
Wellicht dat je vanuit K’buri een minibus kunt nemen naar Ayutthaya. Een directe bus is er (naar mijn weten)niet.

Je kunt een minibus nemen vanaf het vliegveld Suvarnabhumi , dus vlieg in ieder geval daarop.
Let er ook op dat het na Loi Krathong druk is op het vliegveld, dus boek op tijd,
vorig jaar charterde Thai Airways een Boeing 777 om de drukte aan te kunnen.

Bij de minibus: kom in ieder geval “gewapend” met een naam van een
accomodatie op Ko Chang, want daar brengt de minibus je heen. Prijs is dus incl. ferry.
Ik betaalde toen 600 baht, meen ik, en de reis duurt een uur of 4 in totaal.
De minibus boek je bij een counter op de benedenverdieping.

Hans.

bedankt voor je snelle reactie.
Omtrent Ko Chang schrijf je: “bij de minibus, kom in ieder geval gewapend met de naam, enz”. Van waar vertrekt die minibus? Van Bangkok? En de benedenverdieping, waar is dat?
Bedankt voor je reply Hans!

Hee IMac,

In Bangkok zijn er twee vliegvelden :
Suvarnabhumi-overwegend internationaal vliegverkeer, enkele binnenlandse vlucht
Don Muang- “het oude vliegveld” met overwegend nationaal vliegverkeer, enkele internationale vlucht

Zorg dus dat je landt op Suvarnabhumi, wat in de regel betekent dat je met Thai Airways moet vliegen.
Op Suvarnabhumi ga je dus naar de benedenverdieping, er hangt een bord met “minibus”, daar boek je.
De minibus rijdt voor, men geeft een teken wanneer je kunt instappen.

Wanneer je landt op Don Muang, dan zullen er wellicht ook minibussen (of snelle bussen) naar Suvarnabhumi
gaan , Let er wel op dat dat ongeveer een uur rijden is. Het oude vliegveld ligt iets noordelijk van Bangkok,
het nieuwe zo’n 60 km oostelijk. Sinds de opening van Suvarnabhumi ben ik nog maar tweemaal terug geweest op het oude vliegveld,
dus de actuele businformatie heb ik niet paraat. Wat ik in deze alinea over bussen en minibussen beweer, is meer een inschatting.

Hans.

Hans.

Dat is interessante info. Als ik kijk waar Emirates landt, dan staat er alleen Bangkok…
We plannen verder, waarschijnlijk komen er nog wel vragen.
groeten!

zo zou onze reis er ongeveer uitzien. Als iemand meent dat bepaalde dingen niet of moeilijk doenbaar zijn, graag jullie suggesties, waarvoor dank.

Ik kan het bestand niet lezen ???

ik heb het nu in pdf-format gezet.