Reisschema BKK - Chiang Mai en dan weer afzakken..

Nu wil ik dan ook maar mijn reisschema voorstellen om jullie meningen te horen.

Nadat wij eerst 4 dagen in Hongkong zijn, komen wij de
23 jan. laat in de middag in BBK aan, dus blijven wij 2 nachten in deze stad.
Hierna willen wij in de middag 16.00 uur naar Chiang Mai vliegen
25 zitten wij in CM en blijven daar ca. 2 nachten of toch iets langer….
27e door met de bus Sukhothai of toch met de trein of door naar Sukhothai of naar Ayuttahaya/Kanchanaburi…….
Of terugvliegen naar BKK en dan de trein of bus nemen naar Ayuttahaya…
In K´buri blijven wij dan ca. 2 nachten de
30 of 31e door naar Hua Hin of toch direct door KrabI (Phuket)- PHANG nGA JAMES bOND locatie.
Maar hoe komen wij van K´Buri het best naar Hua Hin of Krabi (liever geen Pkuhet).
In het zuiden zoeken wij een mooie en niet te drukke plek, waar wij ruim een week willen relaxen en dit stukje even willen bewonderen.
8 of 9e weer terug naar BKK (waarschijnlijk vliegen om tijd te besparen) waar wij 2 nachten blijven om dan weer terug naar NL te gaan.

Heb je nog interessante tips of opmerkingen…, dan zie ik ze graag tegemoet.
Alvast bedankt.

Hoi,

Vind het een wat warrig verhaal.
Zou voor je zelf even goed bekijken wat je wilt. Sukhothai en of ayuthaya liggen op de weg naar chiang ma of Bangkok (ligt er aan welke kant je op gaat natuurlijk)

Naar mijn weten kun je Kanchanaburri niet zomaar bereiken vanaf chiang mai. Je moet dan eerst terug naar Bangkok.

Je kan bv eerst Sukhothai en of ayuthaya aandoen en daarna richting chiang mai. Vanaf daar kun je dan op Phuket vliegen. Vanaf phuket kun je alle eilandjes en of krabi makkelijk bereiken. Zo gaan wij het ook doen in februari.

Bedankt voor je reactie. Het is idd een beetje warrig, sorry

Ik ben nu ook de mogelijkheid aan het bekijken of het beter cq. voordeliger is en minder reistijd kost, om eerst met de trein/bus van BKK naar KANCHANABURI, AYUTTHAYA en CHIANG MAI te gaan en vanaf CM naar HUA HIN of KRABI te vliegen. Deze vluchten gaan dan wel weer via BKK.

Dit in plaats van BKK naar CHING MAI te vliegen, dan de trein te nemen naar AYUTTHAYA, KANCHANABURI en verder met de trein of vliegen naar HUA HIN - KRABI!

Misschien dat iemand de voor- en of nadelen kan doorgeven…

THX

Nadeel is iig dat je niet direct van Ayuttaya naar Kanchanaburi kan volgens mij, dus dan moet je weer via Bangkok.

Dat dacht ik ook ja.

Bedankt voor jullie reacties. Hebben jullie enig idee hoeveel km het is van Ayuttaya naar Kanchanaburi? Is er dan maar een weg via Bangkok? Misschien dan met de bus of taxi…

In kilometers weet ik het niet. Met de bus van Kanchanaburi naar BKK duurt zo’n 3 uur, en vanaf daar de trein naar Ayuttaya nog ongeveer 2 uur. Misschien ff Google maps bekijken hoeveel kilometer het is.
Als je maar ongeveer 2 weken hebt zou ik trouwens wel één bestemming laten vallen, want én Kanchanaburi én Chiang Mai én een kleine week strand lijkt me een beetje veel.

Bedankt weer. Ik heb het nu ook op Google map bekeken en het is inderdaad ver uit elkaar. Prima tip trouwens Google Map, daar krijg je precies de km en reistijd te zien.
De bedoeling is nu dan om een retourtje vliegen vanaf BKK te nemen voor 2 of 3 dagen in Chiang Mai. Dan door met de trein of bus naar Kanchanaburi ook voor 2 of 3 dagen en slaan wij Ayutthaya over. Hierna door te gaan naar Hua Hin of meteen Krabi voor Phang Nga voor het laatste weekje. Zou dit wel haalbaar zijn?
Ik wil natuurlijk veels te veel zien in een te korte tijd. Maar ja dat doen die Amerikanen ook in Europa en dan vind ik het gekkenwerk…

Hoi,

Het kan wel maar iedereen geeft aan dat 2 dagen echt te weinig is voor chiangmai.
Houd wel rekening dat je ook afhankelijk bent van de vluchttijden. Als je pech hebt zijn het ongunstige tijden en verlies je daar ook weer veel tijd mee.

Ik zou de nachttrein doen. Dan weet je dat je pas in de avond vertrekt. Je verliest dan geen tijd overdag om dingen te bekijken.

Zoals hierboven al aangegeven is het verstandiger om 1 van de grote bezoek locaties te laten vervallen ivm tijd

Haalbaar is het wel, maar of je een leuke vakantie hebt op die manier is een tweede :wink:
Wat je zelf al zegt, buitenlanders die ‘een dagje Nederland’ doen, om je dood te lachen toch?

Als ik het goed zie, heb je van 23 januari tot 11 februari, dus zo’n 19 dagen.
Wat ik zou doen ongeveer als ik jou was:

• 3 nachten Bangkok (m.i. genoeg om een indruk van de stad te krijgen en toch niet gillend gek te worden), vanuit daar kan je dan prima 1 dagje naar Ayuttaya (2 uur met de trein of bus)
  • nachttrein naar Chiang Mai
  • zo’n 5 nachten in Chiang Mai: heerlijk relaxte stad en enorm veel te doen/zien in de omgeving
  • vliegen vanaf Chiang Mai naar Phuket (kan direct met AirAsia) en daar in de omgeving een lekker strand uitkiezen om nog een weekje te ontspannen.
  • terug naar Bangkok voor 1 of 2 nachten

Volgens mij hou ik links en rechts nog een nachtje over, dus dan heb je nog wat speling :slight_smile:

Ik zou Kanchanaburi laten vallen, omdat het het meest uit de route ligt en ik het het minste deel van onze reis vond (maar daar zal ieder z’n eigen mening over hebben).
Netals Buddha vind ik 2 of 3 dagen voor Chiang Mai echt te kort. Reken erop dat je dan bijna meer tijd kwijt bent aan het reizen er naartoe dan dat je daar te besteden hebt.

Wij waren ook voor het eerst in Thailand dit jaar, en wilden natuurlijk ook alles zien, maar het is mij heel goed bevallen om ook af en toe eens een paar dagen lekker achterover te kunnen leunen.

1 like

Super bedankt weer voor het meedenken en de informatie.
In BKK hebben wij al voor 2 nachten een hotel gevonden in China Town.
Eigenlijk ben/was ik van plan om alleen Chiang Mai te bekijken en niet door te gaan naar het noorden voor een of andere tracking, een olifantenkamp en of 3 landenpunt te bezoeken. Vandaar maar de 2 of 3 dagen. Het komt ook omdat mijn moeder daar is geweest en het een hele leuke stad moet zijn, plus dat een retourtje wel heel erg goedkoop is. Inderdaad moet je zeker mazzel hebben met de tijden en zou de nachttrein ook uitkomst bieden, alleen moeten wij wel weer terug naar BKK of eigenlijk Kanchanaburi.
Ook al ligt Kanchanaburi ver uit de route, daar moet ik gewoon heen!
Mijn vader is een van de velen die noodgedwongen aan het spoor heeft moeten werken… Ook willen wij de watervallen bekijken en ergens op een flooting hotel slapen. Iemand een goede tip!
Misschien dat ik dan maar Chiang Mai laat vallen en als Thailand echt goed bevalt een andere keer terug ga om Chiang Mai te bewonderen, jammer maar dan heb ik idd meer speling en kunnen wij naar Krabi (Phang Nga) of Hua Hin gaan om dan echt lekker te relaxen. Was het maar zover…

Jeetje, als je vader mee heeft moeten werken aan de Dodenspoorlijn dan wordt het wel een ander verhaal. Skip dan mijn stuk over Kanchanaburi. Helaas kan ik je niet adviseren over een goed floatel, waar wij zaten was bagger (harde bedden, beestjes en een airco die het niet deed).
Persoonlijk heb ik, zoals velen hier, na 1x Thailand zoiets van… Wanneer weer?? :slight_smile: Ik hoop dat het jou ook zo vergaat, dan kan je straks terugkijken op een van de mooiste vakanties van je leven!
Voor louter en alleen Chaing Mai heb je aan 3 dagen wellicht genoeg. Het kost een hoop tijd om er te komen (nachttrein spaart wel een hoop tijd uit omdat je reist terwijl je slaapt, hoe efficient wil je het hebben ;)), maar het is zeker een bestemming die de moeite waard is.

Lastig he, keuzes maken… Ik hoop dat je je niet overhaast en dat je lekker de tijd neemt om van je vakantie te genieten!
En door Chiang Mai op je lijstje te laten staan van ‘must sees’ heb je wel een verdomd goede reden om nog eens terug te gaan naar het schitterende Thailand :wink:

Ik kom er wel uit (voor nu geen Chiang Mia) en wanneer wij terug zijn, dan kom ik hier nog wel terug. In ieder geval heb jij en Boeddha ook mij wel goed op weg kunnen helpen. Wij gaan er zeker lekker van genieten! THX

Zo, ik ben nu weer 3 weken in het koude, natte kikkerland en hebben wij een heerlijke vakantie gehad. Heel veel gezien, beleefd en weer een mooie ervaring rijker. Daar wij vroeg in de avond in Bangkok aankwamen (nadat wij eerst een tussenstop hadden voor 4 dagen in Hongkong) hebben wij de volgende dag, nadat wij floating market, tempel etc. hebben gezien, bij een soort reisbureau in Bangkok een deal (excursie/hotels/transfers) geboekt voor 16 dgn; 2 dagen Kanchanaburi - River Kwai, olifanten- en bambootoertje 1 overnachting in een leuk resort aan de River kwai. De volgende dag met een privechauffeur naar Erawan Waterfalls en met de nachttrein (inclusief kakkerlakken) door naar Krabi. Daar verder met de bus naar Ao Nang voor 4 dagen. Verder met de ferry naar Koh Phi Phi/hotelletje voor 4 dagen. Dan met de ferry naar Koh Lanta/hotel voor 4 dagen. Dan terug naar Bangkok, eerst opgehaald met een auto, dan met een minivan naar Krabi en daar met de nachtbus door naar Bangkok. Hier hadden wij nog een overnachting, om dan de volgende middag naar het vliegveld te gaan voor de lange reis naar Holland. In Bangkok hadden wij namelijk een tussenstop van 6 uur en vertrokken pas om middernacht naar Schiphol.