Wij willen in juni naar de USA en dit is de route die wij in gedachte hebben,wij willen zo weinig mogelijk lange afstanden rijden maar weten niet zeker of dat met deze route gelukt is, graag jullie reactie, tips en kritiek.
Dag 1: Aankomst Salt Lake Cty
Dag 2: camper ophalen, proviand inslaan en onze eerste camping in Ogden?
Dag 3:Ogden - Afton
Dag 4: Afton - Grand Teton N.P.
Dag 5 en 6: Grand Teton N.P.
Dag 7: Grand Teton - Yellowstone N.P.
Dag 8 t/m 11 Yellowstone N.P.
Dag 12: Yellowstone N.P. - Cody
Dag 13: Cody
Dag 14: Cody - Buffalo via Shell canyon
Dag 15: Buffalo - Devils tower
Dag 16: Devils tower - Cactus Flat
Dag 17: Badlands N.P.
Dag 18: Badlands N.P. - Keystone
Dag 19: Keystone - Mt. Rushmoor
Dag 20: Mt. Rushmoor - Custer state park
Dag 21: Custer state park
Dag 22: Custer state park - Wind cave park
Dag 23: Wind state park
Dag 24: Wind cave park - Harrison
Dag 25: Harrison - Denver?
Dag 26 en 27???
Dag 28: weer naar huis
Hi Corien.
Wat een prachtige route en te veel rijden zal je niet. Het is een goed idee om rustig aan te doen na de vlucht en het ophalen van de RV. Naar Logan is maar een kort stuk. Kijk gewoon hoe ver je komt.
Ik zou niet nog een extra nacht in Afton toevoegen, Afton naar GTNP is echt vlakbij. Wil je wel een extra nacht probeer dan Bear Lake.
Volle week in GTNP en Yellowstone! Ook prachtig!
Je kan van Yellowstone naar Cody via de east entrance. Mooie rit en vlak. Je kan ook via de north east entrance en via Chief Joseph hw of zelfs via Beartooth Pass. Eerst door Lamar Valley naar Cooke City. Beartooth kan nog sneeuw hebben en deze route is een bergrit. Ik weet niet hoe dapper jullie zijn. Aan het eind van de vakantie zie ik nog twee open dagen. Zou je prima in Rockey Mountains NP kunnen doorbrengen. Ook hoge bergen. In Yellowstone kan het trouwens nog wel koud zijn en sneeuw is ook niet onmogelijk.
In Cody neem tijd voor de Buffalo BIll museums en wellicht de Nite Rodeo. Goed idee om een dag Cody te doen.
Van Cody naar Buffalo lopen eigenlijk drie wegen. us14A is de bochtigste maar ook de mooiste route. Us14 gaat ook flink omhoog maar is gemakkelijker en dan kan je ook nog via Greybull en us16. Die route is het gemakkelijkst. In Greybull is een camping met Nederlandse eigenaren maar ik ben de naam van camping vergeten. Misschien leuk om daar te overnachten. Je kan ook gemakkelijk van Greybull naar Devils Tower de volgende dag.
Wij reizen altijd met de auto dus weten niet veel van campings. Als je in Badlands wil overnachten is er dan geen camping in het park? Cactus Flat ligt aan de interstate maar misschien is er wel een bizondere camping. Als je in Cactus Flat overnacht zou ik de volgende dag voor Badlands NP nemen en dan doorrijden naar Black Hills SD. Waarom terugrijden naar Cactus Flat? En vergeet Wall Drug niet te bezoeken en het Wounded Knee museum. Keystone, Hill City of Custer. Keystone is nogal toeristisch.
Er zijn 2 caves. Wind Cave en Jewell Cave. Een hele dag voor een van de twee is wat lang.
Over RMNP heb ik het al gehad.
Happy planning
Yeehaw
Wow, dank je wel voor alle tips, we gaan dat op ons gemak nog eens doornemen, we hebben de tijd.
Weet je trouwens ook nog welke reisorganisatie goed is en zijn ze allemaal hetzelfde wat de prijzen betreft?
Prijzen zullen wel wat kunnen verschillen, kijk ook meteen voor vroegboekaanbiedingen! Daarnaast overal offertes en (gratis) adviezen aanvragen en op basis daarvan je reisbureau kiezen.