We willen in 2011 naar Australie. We denken aan de route Sydney-AyersRock-Darwin-Cairns en dan de oostkust naar beneden tot Brisbane. We hebben 5 weken de tijd. De maanden augustus en september zijn uitgesloten ivm werk. Zelf twijfelen we over de maanden oktober en eind april/mei. Hoop wel op lekker weer en weinig regen. Wie weet raad? Alvast bedankt ,Aline
Hallo,
Als je al die plaatsen wilt aan gaan in 5 weken is dit bijna onmogelijk.Over de weg praat je wel over pakweg 10.000km! Het beste kun je dan gaan in mei. Want in oktober is het noorden erg nat.Of wil van Sydney - Ayers en Ayers>Darwine en Cairns vliegen. Want van Cairns naar Brisbane heb je toch wel 2 week nodig om iets te zien.
We willen inderdaad vliegen van Sydney naar Ayers Rock, daar een 4 daagse tour doen en vanuit Alice Springs vliegen naar Darwin. In Darwin een 4 daagse tour naar Kakadu en Mary river en vliegen naar Cairns. Vanaf Cairns naar Brisbane hebben we ruim 2 weken ingepland om met huurauto te doen. Volgens de verschillende weersite,s had ik toch begrepen dat het noorden in oktober daar de winter is met droge dagen, goede temperatuur en weinig regen. Wel loopt de vochtigheid langzaam op richting november/december. Wie weet wat er klopt? Alvast bedankt Aline
Hal2610,
Wij zijn ook in oktober gegaan afgelopen jaar. Alleen maar zon gezien, behalve in Lamington NP (regenwoud oostkust maar ja regenwoud he). Wij deden alles met de auto en begonnen in Darwin en hebben idd ook Kakadu NP gedaan (een must!). Toen met de auto richting Alice Springs en Kings Canyon etc. Vervolgens gevlogen naar Cairns en einde was Brisbane (ook met auto). Wij gingen een maand maar het is heel heel heel veel rijden…maar jullie vliegen naar Darwin dus dat scheelt alweer. Je zal gewoon goed weer hebben.
p.s. Je moet wel Kings Canyon aandoen! Dit is vele malen mooier dan Ayers Rock (veel irritante vliegen ook bij Ayers Rock!!). Je kan mooie wandelingen maken bij Kings Canyon…ook bij Ayers Rock uiteraard. Veel plezier alvast!
Bedankt voor de reacties.
We zijn er denk nu wel uit dat het oktober gaat worden. Kakadu en Kings Caynon staan zeker op de lijst. We gaan nu de reis uitstippelen. Heb nog twee dagen speling, twijfel nog uit de keus een extra dagje in Palm Cove of een extra dagje in Mission Beach. Maar daar komen we wel uit of heeft iemand ideeen? Groetjes Aline.
Hallo Aline,
Denk idd dat oktober het beste is, dan zit je helemaal aan het begin van het regenseizoen dus dan zal het nog wel meevallen.
Ik ben zelf eind maart begin april in Top End geweest en heb net geluk gehad, Katherine was twee dagen na dat ik er geweest was volledig ondergelopen en Kakadu kon net met 4wd.
Aan de oostkust moet je zeker naar de Whitesunday Islands en Fraser Island
Zit bij de twee weken Cairns Brisbane ook het verblijf in Cairns en Brisbane?
Als ik eerlijk mag zeggen is het wel erg veel hoor in 5 weken. Ik heb dezelfde route gedaan in 3 maanden en dan nog vond ik dat ik stukken heb moeten overslaan waar ik graag naar toe had gewild. Ik heb wel alles met de bus gedaan om ook de grote van het land te kunnen ervaren. Als je alles strak plant heb je geen speling als je ergens langer wil blijven. Over het stuk Cairns, Brisbane heb ik 6 weken gedaan en me geen moment verveeld.
October en november is de periode van “building up the Wet” Eind december en daarna gaat het stevig regenen. Het weer zal heet zijn in Uluru (Ayers Rock heet als sinds 1983 Uluru) en heet en luchtvochtig in Darwin. Wij vinden october ook een prima tijd maar de bewoners zelf zijn er niet gek op. De al genoemde vliegen zullen in het Red Centre nadrukkelijk aanwezig zijn en ze komen zch allemaal voorstellen. Daar is iets op gevonden: Flynets! Ziet er niet uit maar ze zijn handig. Kan je in Uluru zeker kopen maar ook op veel andere plaatsen.
Een 4daagse toer naar Uluru/Kata Tjuta en Kings Canyon is mogelijk maar bedenk wel dat het van Alice naar Uluru al 500 kms is. 4 dagen voor de omgeving van Darwin is kort. Kakadu is al erg groot maar je hebt ook nog Litchfield en veel mooie plaatsen rond Katherine.
Palm Cove is een aardig plaatsje ten noorden van Cairns, ook Trinity Beach is aan te bevelen, maar in bv Port Douglas is meer te doen.
Mission Beach is een van de spektaculairste stranden aan de oostkust en een absolute must. Niet overslaan! Wel een eindje ten zuiden van Cairns.
Veel later dan october moet je trouwens niet gaan omdat dan de kwallen bij Cairns etc. aanwezig zijn en je niet meer langs de kust in zee kunt zwemmen.
Yeehaw
hallo, allemaal, bedankt voor jullie reacties. Ik begrijp dat het allemaal veel is om te zien en dat we niet alles kunnen bekijken. Denk daarvoor wel een maand of 5 nodig te hebben. Helaas ziet mijn baas dit niet zitten. Dus moeten we een keus maken en prioriteiten stellen. We zijn uitgegaan van een individuele rondreis van Australieonline. Deze is voor 4 weken. Hebben zelf nog een week om eraan te plakken. We willen na aankomst een extra dag in de BlueMountains doen. Ook een extra dag in Cairns omdat we naast de bestaande planning naar CapeTribilation en snorkelen in GBR ook graag naar Kurunda willen.Palm Cove zit al in de reis maar willen we misschien verlengen.Missionbeache zit in de reis, alsmede een zeiltocht naar de Whitsunlands. Ook een 3 daags verblijf op Frasereiland is incl. De 3 daagse tocht naar Ayersrock en Kings Cayon en de 3 daagse tocht rond Darwin zijn ook incl. Weet dat je niet alles dan ziet maar volgens schema doe je toch aardig wat zo te zien. Weet bij een rondreis die je vast zet geen keus hebt om langer te blijven waar je het naar je zin hebt. Wij reizen echter al jaren zo dat we in grote lijnen de reis vast zetten. Tempo is hoog maar we zijn dat gewend. Nou, mocht iemand nog ideeen hebben dan hoor ik ze graag.groetjes Aline
Je bedoelt deze: Bouwstenen Kenia » individuele rondreizen | Riksja Travel
Niets mis mee hoor, je gaat een fantastische reis maken en ik zou zeker een dag toevoegen aan Daintree NP en Cape Trib.
Yeehaw
Inderdaad, die bedoel ik. Als het niet haalbaar zou zijn zouden ze deze reis denk ik niet verkopen.De week extra die we hebben lassen we tussenin voor wat “rust”. Groetjes Aline
Autogeen of elektrisch? Sorry couldn’t resist. Happy planning!