Ontmoeten in Bali of Jakarta (sept10-jan11)

Hallo allemaal,

Ik loop nu net 2 dagen stage in bali voor tm ongeveer de 20/9 en reis daarna heen en weer tussen de kantoren in Jakarta en Bali voor 5 maanden. Ik ben dus niet altijd vrij maar zou het leuk vinden hier anderen te ontmoeten om wat andere eilanden mee te bezoeken, uit te gaan of wat excursies mee te doen. Als je ook in deze periode in Bali (of Jakarta) bent, hoor ik graag van je!

Groetjes,
Charlotte

Hoi Charlotte,

Ik heb een ticket naar Indonesie van 23 oktober tot 19 november, begin in Jakarta, daarna Bali, verder door naar Lombok, Gili’s en dan weer Bali, maar vind 't altijd leuk om delen samen te doen, dus misschien kunnen we elkaar daar eens ontmoeten?

groetjes,
kim

Heey Kim!

Wat leuk dat je reageert! Ik ben soiezo in Bali en Jakarta te vinden, waar ik wanneer precies ben weet ik nog niet maar verwacht ik deze week duidelijkheid over te vinden. Wat leuk dat je rond gaat reizen, ben zelf ook nog van plan naar lombok en de gillis te gaan. Ik weet niet precies hoe lang ik zou kunnen ivm werk maar natuurlijk altijd leuk om een deel samen te doen. weet je al waar je verblijft? in bali heb ik anders soiezo wel een maar tips voor je als je daar gaat zoeken.

Groetjes!

Hey Charlotte,
Ik las net je bericht en het lijkt mij heel leuk om je daar te ontmoeten.
Mijn naam is Floor, ik ben 28 en ik ben van 15 december t/m 4 januari op Bali. Ik ga in mijn eentje en ik zou het leuk vinden om een keer af te spreken op het eiland.
Ik zit daar tijdens kerst en oud en nieuw en ik kreeg de tip om oud en nieuw te veieren ip de Gili eilanden. Misschien vind je dat ook leuk?!
Ik heb ook meteen een vraag voor je: 'Weet je misschien een leuk betaalbaar hotel voor de eerste twee nachten ergens aan de kust? Kuta of ergens anders maar niet te druk;)
Ik ben nog nooit eerder op Bali geweest dus ik heb geen idee. Ik wil de eerste paar dagen al een hotel geboekt hebben.
Waar loop je stage? Ik ben benieuwd naar jou verhaal…
Groetjes
Floor

Heey Floor,

Bedankt voor je reactie! met kerst en oud&nieuw ben ik soiezo ook op Bali dus het lijkt me leuk om af te spreken. In de straat ‘poppies 2’ heb je een hoop hotels waar je maar 10-15 euro/nacht voor betaalt (maar die hebben dan ook geen warm water en airco). Een aanrader is Suka beach inn, daar hebben bekenden van me gezeten. Voor deze hotels kan je alleen bijna nooit van tevoren reserveren dus dat zal moeten op de dag dat je aankomt… verder kan je het beste kijken in de straten ‘poppies 1’ en ‘poppies 2’. Dit zijn zijstraten tussen de hoofdstraat (Jl. Legian) en de boulevard. Ze zijn dus op loopafstand van het strand, maar een stuk goedkoper.
En als ik er zelf al ben de 15e kan ik je natuurlijk altijd helpen.

Ik werk hier bij een soort makelaar voor investeringen in vastgoed in Bali en Jakarta. Vandaar dat ik ook een beetje heen en weer reis tussen die twee en dat bevalt wel goed. Liever hier dan in Nederland natuurlijk;)

Groetjes!
Charlotte

Hallo reisgenoten,

In de periode van 9 tot en met 19 November ben ik ook op Bali. Ik zal in Kuta verblijven. Ik wil ook graag naar Lombok en naar de Gili eilanden (max. 3 dagen). Voor degenen die ook in dezelfde periode als ik in Kuta zijn en het leuk lijkt om een (dag)deel samen te reizen of ergens wat te gaan drinken, hoor ik het graag.

Inderdaad zijn er in Poppies lane veel hostels en hotels die niet van tevoren online kunnen worden geboekt. Om een impressie te krijgen welke spot goedkope hotels in en omstreeks het uitgaansleven van Kuta aanwezig zijn, check out the accommodations on Poppies Lane I and accommodations on Poppies Lane II sections op de volgende site
http://www.baliblog.com/accommodation/accommodation-on-poppies-lane-i-kuta-bali.html

De blog is van enkele jaren geleden, maar je kan zelf via zoekmachines checken of de hotels nog bestaan en welke tarieven ze in rekeningen brengen.

Groetjes,

Bernie (m, 31, Amsterdam)

Hoi Charlotte en Bernie,

Ik vertrek de 24e vanuit Amsterdam, verblijf eerst in Jakarta, reis dan door naar Bali, Lombok, Gili’s en terug naar Bali. Ik vlieg terug op de 19e november. Ik zou eigenlijk georganiseerd gaan, maar die reis is geannuleerd. Er ligt nu een plan om met 2 andere meiden de reis op eigen houtje te doen… zij vliegen de 12e terug en rond die tijd wil ik dus naar de Gili’s. Echt concreet plan heb ik nog niet, ook nog niets vastgelegd, wel wat ideeen van wat ik graag zou willen zien/doen. Tips, suggesties altijd welkom, net als een deel samen reizen of leuke dingen ondernemen.

Groetjes,
Kim

Beste Kim,

Ik ben van plan om op de 11e of 12e November naar Lombok-Gili te reizen. In welke volgorde weet ik nog niet. Daarna wil ik nog enkele dagen in Kuta (Bali) blijven om wellicht nog twee (halve) dagtripjes op Bali te maken en daarnaast te stappen en te relaxen op het strand.

Op de Gili Islands kan je goed snorkelen en duiken!

Welk deel of delen van Lombok ik wil zien, ben ik nog niet uit. Er is genoeg te doen en te zien.

Enkele suggesties voor je verblijf in Lombok zijn: Mount Rinjani beklimmen, waterval tour, city tour, Gili-tour, Kuta en Zuid-Lombok tour.

Ik laat het je nog weten wat ik graag van Lombok zou willen zien. Als dat overeenkomt met je plannen kunnen we misschien samen of met meerdere reisgenoten deze tour op Lombok doen.

Wat zou jij trouwens graag willen zien op Lombok?

Groet,

Bernie

Hoi Bernie,

Ik ben denk ik rond de 10e in Lombok. Heb me nog niet echt verdiept in Lombok (eigenlijk alleen Java, 1e stop). Maar de Rinjani beklimmen zit er niet in (vanwege tijdgebrek, want dan moet je ook overnachten toch?). Wel lijkt het noorden van Lombok me mooi, de waterval aan de voet van de Rinjani vulkaan. Een dorpje bezoeken, en eventueel naar Kuta…maar ik wil vanuit Lombok verder reizen naar de Gili’s (vanuit Sengigi?) en vanuit Gili’s weer terug op Bali (kuta of pandangbai) om daar surfles te nemen. Houd me op de hoogte van je plannen en dan kunnen we een deel samen reizen als 't overeen komt.

Groetjes,
Kim

Beste Kim,

Ik heb een tijdje geen berichtje achtergelaten, maar ik zou je nog laten weten of mijn plannen met die van jouw overeenkomen. Ik ben van plan om bij voorkeur een auto met chauffeur te huren om Lombok te bezichtigen. Ik denk dan aan een dagtour naar het zuiden van Lombok. Daarnaast ben ik van plan om een dag naar de Gili Islands te reizen. Het huren van een auto met chauffeur heeft zo zijn voordelen. Je kan op elk gewenst moment stoppen om mooie foto’s te maken of te rusten en/of op elk gewenste plaats een hapje te eten. De kosten van het huren van een auto zijn overigens gering. Zeker als je met meerdere personen bent. Het huren van een auto is maximaal met chauffeur is ongeveer 50 euro per dag.

Ik ben op dit moment in Nieuw Zeeland voor 3 weken. Daarna vertrek ik voor een paar dagen naar Sydney. Ik heb de laatste weten vooral mijn reis zitten plannen met betrekking tot Nieuw Zeeland. Vandaar dat ik geen bericht heb achtergelaten.

Zelf zie ik het niet zo zitten om de 10e naar lombok te reizen, omdat ik pas de 9e november laat in de avond in Bali arriveer. Op zijn vroegst kan ik de 11e naar Lombok en Gili reizen.

Als je nog niet hebt besloten om de 10e te reizen, kunnen we als je dat leuk lijkt de 10e november ergens in Kuta afspreken om ergens wat te gaan drinken.

Als je nog interesse heb om samen een gedeelte te reizen laat het me weten.

vr. groet,

Bernie

Hey Charlotte,
Bedankt voor je reactie en je info.
Leuk dat je er met kerst en oud en nieuw bent. Ik had het idee om met kerst in Ubud te gaan zitten en met oud en nieuw naar de Gili eilanden te gaan…
Groetjes Floor