Ontdek Mersin...

Op vakantie of je eigen plekje onder de zon?

Ontdek een stukje Turkije wat toeristen nog niet gevonden hebben…

een aantal interessante sites op een rijtje:

http://www.mersinrentals.com

http://www.turkeypartners.be

:vak02:

Dit is onderhand echt wel bekend bij toeristen! Weet je hoe warm het daar in de zomer is? en al die muggen! Maar ik geef toe, wel een leuke stad Mersin!

Zeker niet het massa toerisme dat je aantreft in de Steden als Antalya, Alanya enz… . Muggen kunnen idd vervelend zijn, doch wordt er in de vakantie resorts s’avonds een verdelger rondgespoten, helpt wel!

>>>

Ik was reeds in Mersin 10 jaar geleden,was er 2 jaar geleden nog eens om het opnieuw te zien. Er is inderdaad in een paar jaar tijd veel veranderd in Mersin. Ik vind het mooi het eens gezien te hebben, ook de omgeving van Mersin, de natuur is er nog ongeschonden op veel plaatsen…maar om er te wonen …??? Niet voor mij.
De hitte en de muggen in de zomer houden inderdaad toeristen tegen om terug te gaan.En ik vind dat die verdelger die s’avonds gespoten word ook niet de oplossing,het stinkt geweldig,je loopt in een rookwolk rond,gezond kan dit ook niet zijn.En als je dan gezellig iets zit te eten op een terrasje,en die rookwolk komt over…wel je eetlust is snel over.Maar het blijft helaas de enige manier die muggen een paar uur weg te houden.
Maar ieder zijn mening daarover.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka

Kwam er geen luchthaven dicht bij Mersin? Gazipasa als ik mij niet vergis.

Inderdaad ieder zijn mening… ik woon hier in Mersin en vind niet dat men hier meer last van muggen heeft dan elders, plus die rookwolk blijft echt niet lang hangen hoor, het is dus echt niet dat je hier in een rookwolk moet rondlopen. Mijn mening… geen massa tourise echt veel plezanter!!!

Mijn ervaring met mensen die naar Turkije emigreren is dat ze toch graag mensen uit eigen land, zoals Belgen of Nederlanders om zich heen hebben om hier vast te wonen.Zeker als ze de turkse taal niet kennen of turkse familie in de buurt hebben.

Mersin is zeker een mooie Stad en de omgeving en zeker de stranden zijn er mooi,en inderdaad geen massa toerisme…maar…???.komt in de toekomst ook wel,zoals overal in Turkije kleine badplaatsen zijn uitgegroeid tot grote badsteden.Kusadasi was 15 jaar geleden ook niet zoals het er nu uit ziet.Maar mensen moeten zelf uitmaken waar ze zich thuis voelen in Turkije. Of het nu Mersin ,Marmaris, Bodrum of Kusadasi is…en er zijn nog zoveel mooie plaatsen in Turkije.

Groetjes uit Kusadasi,
Franka

In Kusadasi zijn er ook veel muggen in de zomer,en er wordt ook van die rook gespoten in onze sitesi.Dit is niet alleen in Mersin hoor.
Kusadasi groetjes

EN…dit was vroeger overal, ook in Alanya(20-15 jr geleden). Al werd dat vooral in de avond/nachturen gedaan, als menig toerist al in bed lag, of in de discotheken…

Als straks er meer toerisme komt, zal ook dat onder controle komen, en er minder bestreden/rookwolken worden
Ik zal er zeker eens gaan kijken, als het iets meer in de markt komt(qua boekgemak)

Beste lezers,

Wat weten we over Mersin?

We gaan het hier uitdiepen,via een peiling