Ons voorlopige reisplan

Dag dag… Ik ben racekever en ga eind dit jaar bijna 4 weken naar Thailand. Dit is mijn voorlopige schema. Wat vinden jullie ?

dag van naar

dag 1 amsterdam bangkok
dag 2 Bangkok (aankomst) Bangkok
dag 3 BKK Fietsen
dag 4 BKK verkennen
dag 5 BKK Ayutthaya
dag 6 Ayutthaya Chiang Mai
dag 7 Chiang mai
dag 8 Chiang mai olifanten
dag 9 Chiang mai
dag 10 Chiang mai krabi (vliegen
dag 11 koh lanta
dag 12 koh lanta
dag 13 koh lanta
dag 14 koh lanta
dag 15 koh lanta
dag 16 koh lanta
dag 17 koh lanta khao sok
dag 18 khao sok
dag 19 khao sok
dag 20 khao sok surathani-petchaburi
dag 21 petchaburi kanchanburi
dag 22 kanchanburi
dag 23 kanchanburi
dag 24 kanchanburi bangkok
dag 25 Bangkok
dag 26 bangkok amsterdam

Eerste deel (tm chiang mai en vlucht naar krabi) ligt vast. De rest is nog ter discussie.

Koh Lanta om wat te relaxen en vanuit daar leuke excursies doen
Khao sok is ook vast gegeven, niet persé op die dagen maar wel na chiang mai
pethaburi/kanchanaburi is nog beetje een vraag

We hebben nu Sukothai niet opgenomen ipv Ayutthaya. Slim of is Sukothai leuker/mooier?

We zoeken nog een leuke lokatie op Koh Lanta (mooi strand, beetje redelijk gelegen maar niet in de mensenmassa) en leuke excursie tips daar. Is 7 nachten niet te lang ?

Ben benieuwd naar jullie reactie

Racekever. Ik ga er van uit, dat je reisschema tot stand gekomen is, nadat je hieraan vooraf de nodige tijd besteed hebt, aan het vergaren van informatie en dergelijke. Daarom wat mij betreft geen opmerkingen/suggesties aangaande de keuze van de diverse bestemmingen.

De enige opmerking die ik over het schema zou willen maken, is het aantal dagen in (rondom) Kanchanaburi. Een dagje minder hier (en dus elders in te vullen) lijkt mij voldoende.

Tot slot nog een reactie op je vraag of zeven nachten op Koh Lanta niet te lang is.

Wanneer het onderdeel relaxen een belangrijk aspect van de reis uitmaakt, dan is zeven nachten niet te veel lijkt mij. Heb je echter voldoende aan een relaxperiode van bijvoorbeeld een dag of vijf, dan is dat de aan te raden periode zou ik zeggen. Het eiland (Koh Lanta Yai, Koh Lanta Lek is nog een stuk kleiner) heeft niet die grootte, dat er op het eiland zelf veel rond te rijden valt.

Een fijne vakantie gewenst in ieder geval.

ja we hebben flink gezocht en gewikt en gewogen… je kan niet alles doen (wat je wel wil eigenlijk :wink: ) en het is keuzes maken… Zo twijfelen we tussen sukothai en ayuttaya… beiden liggen op de route naar chiang mai… beiden zijn leuk… Aangezien we er nog niet eerder geweest zijn hebben we gekozen voor de gemakkelijkste oplossing.

Vooral het stuk na chiang mai is voor ons het lastigste in te vullen… We willen relaxen, maar zijn geen types om op het strand te bakken… We gaan wel wat doen. Dus 7 nachten leek mij te veel… Dus daar zoeken we nog een goede invulling voor… zoals gezegd ligt het stuk tot en met chiang mai vast.

Wat zou jouw/jullie idee zijn voor het stuk vanaf khao sok

Met een paar snorkeltrips heb je die 7 dagen op koh Lanta zo gevuld. Je kan er vast ook wel een duikcursus doen. Dat is in Thailand niet duur en houd je 4 dagen bezig.

Jullie kunnen bijvoorbeeld een paar dagen inlassen voor het bezoeken van Krabi-stad en/of Ao Nang en omgeving. Dit ligt op de route van Koh Lanta naar Khao Sok.

Of je zou na Khao Sok bezocht te hebben, voordat je Kanchanaburi bezoekt, een paar dagen ergens aan de kust van de Golf van Thailand - in de omgeving van Nakhon Sri Thammarat (nog niet erg toeristisch), of Hua Hin of Chaam (beide laatste meer toeristisch) - een paar dagen kunnen vertoeven.

Hi racekever,
Lekkere relaxte reis! 3 nachten Kanchanaburi is niets mis mee, er zijn zoveel mooie parken te bezoeken in de omgeving, meer dan alleen Erawan!
Ko Lanta heb je na 2 of 3 dagen wel gezien. Ik zou proberen een paar nachten Railay Beach erbij te boeken, het is daar zoveel mooier! Wel wat prijziger, afhankelijk van je reisperiode, wij betaalden per nacht het dubbele van Ko Lanta maar vonden die 2 nachten het extra geld meer dan waard! De reis ernaar toe per boot is makkelijk te organiseren!
Groeten,
Jose

koh leek me ook wat lang idd… duiken doen we niet , snorkelen wel denk ik. MAar om dat nu 7 dagen te gaan doen…

Ik zal railay wel eens even bekijken, ook nakhon is bij ons voorbij gekomen (lang leve de lonely planet ;-)… al is de info wel beperkt over wat je daar kunt doen…

Leuk

Hee Racekever,

Ik zou gaan voor een overnachting in een plaats tussen Khao Sok en Phetburi. Dat gedeelte van je reis is wel erg lang.
Vervolgens kun je die dag(en) afhalen van je periode op Ko Lanta.

Je schrijft dat je eind van het jaar gaat. Nu begint de piekperiode op 1 december, en op 12 december zit vaak
alles vol. Je kunt (leve de lonely planet) in de LP kijken wat het nummer is van je gewenste accomodatie, en die vooraf bellen.
Zeker NIET alles van te voren inplannen, leve de vrijheid !

Mijn persoonlijke favoriet op dat stuk is Prachuap Khiri Khan… Phetburi en Bang Saphan Yai zijn een goede tweede.

Je komt nauwelijks toeristen tegen, dat vind ik altijd een verademing.
Hua Hin is ook wel leuk, maar alweer veel toeristischer…

Hans.