Hoi Iedereen,
Enige tijd terug heb ik hier om wat tips gevraagd en samen met die tips, zelfs zoeken en af en toe dit forum lezen hebben mijn vriendin en ik een mooi reisplan gemaakt. Denken we. Want we hebben nog wat vraagtekens bij wat details, hopelijk hebben jullie nog wat tips. We hebben al de vlucht, auto en alle accommodaties geregeld.
24 t/m 25 september Johannesburg
op 24 september komen we om 10:00 aan op johannesburg en verwachten hier niet meer de tijd/energie te hebben iets te ondernemen. De volgende ochtend halen we direct de auto op bij Sunny cars
en gaan we naar…
25 t/m 27 september Kololo Game reserve
Hier zitten 2 gamedrives inbegrepen en we verwachten deze op de eerste middag en laatste ochtend te plannen. Dan hebben we 26 september helemaal vrij om iets anders te ondernemen. Momenteel is de planning om waarschijnlijk 's ochtends een gamedrive in het naastgelegen Welgevonden(Big 5 Park) te doen en in de avond een nacht drive. op deze manier kunnen we er tussen nog zelf indelen, we kunnen namelijk een mountainbike huren om in het “veilige” Kololo game reserve rond te fietsen. Ook bieden ze Wandelsafari’s aan in Welgevonden, iemand ervaring hier mee? het lijkt ons wel tof maar mijn vriendin vindt het een beetje eng om zo ‘open’ rond te wandelen.
27 t/m 29 september - Limpopo/Louis Trichardt
Wij willen in deze regio graag kennis maken met de Venda cultuur. en ons Hotel lijkt mooie tours aan te bieden maar we doen dingen liever zelf, kan dit? of is het beter om dit georganiseerd te doen?
29 Sept t/m 2 Oktober Kruger Park
We slapen overal 1 Nacht, 1e Shingwedzi, 2e Olifants, 3e Skukuza
Op dit moment denken we bij elk rest camp een sunset & sundawn drive te doen, maar we twijfelen of dit niet een beetje overkill is. Verder twijfelen we hier of we dit niet beter kunnen reserveren. omdat we pas na de middag aankomen in het nieuwe restcamp zijn we namelijk bang dat drives al vol zijn. Wat is jullie mening? Zijn er nog andere activiteiten die de moeite waard zijn, niet alles spreekt ons direct aan namelijk dat we op sanparks kunnen vinden. En mogeljk beetje domme vraag, maar is er de hele dag Stroom in de restcamps om de camera’s op te laden?
2 t/m 4 oktober Hazyview
Na onze laatste sunset gamedrive van kruger en een ontbijtje denken we er aan om langs de Panorama route te rijden voor we richting de avond in ons hotel aankomen. Kunnen we hier bij de verschillende bezienswaardigheden een auto veilig parkeren met 2 koffers achterin? is dit sowieso een groot probleem buiten de steden?
De volgende dag denken we een day hike te doen in de Blyde river canyon, Is de beste plaats naar jullie mening ook vanuit Forever Resort?
4 t/m 6 oktober Swaziland
Hier denken we een van de ‘Handycraft’ marktjes of de plekken waar het gemaakt wordt te bezoeken. We hebben nog een hele lijst met mogelijkheden hier, dus als er ervaringen zijn ben ik benieuwd ![]()
6 t/m 8 Oktober St. Lucia
op onze dag hier denken wij een bekende nijlpaarden en krokodillen tour te doen. Verder zitten we te twijfelen om op onze weg naar de volgende locaties via de Fig Forrest Mkuzu te rijden voor een wandeling, maar we horen hier wisselende verhalen over. Heeft iemand er ervaringen mee?
8 t/m 12 oktober Sodwana bay
Hier komen we vooral bij van een drukke reis, dus vooral ontspannen, snorkelen/duiken.
12 - 13 oktober Piet Retief
Dit is vooral een tussenstop om de reis naar Johannesburg dragelijk te maken.
13 oktober vliegen we 's avonds terug. mogelijk dat we nog een klein bezoekje aan Johannesburg of Soweto doen.
Ik had me voorgenomen het kort te houden… dat is niet gelukt ![]()