Ik ben net terug van een korte tijd in Thailand.
Maandag 27 januari kwam ik vanuit noordoosten om 16.oo u met de trein aan op eindstation Hualampon. Daar geen problemen met actievoerders, normaal even druk als anders.
Na aankomst ben ik met metro naar halte Pechaburi en vandaar verder nog een stukje met de skytrain naar halte Ratchaprarop, vlakbij Pratunam, Bayoketower gegaan.
Om 17.00 u daar een hotelletje voor een nacht genomen.
In Pratunam ook het normale drukke straatbeeld zonder problemen.
Allen aan de zuidzijde van Petchaburi Rd. ongevaar waar een klong loopt was de hoofdweg richting Sukhumvit voor een deel half afgesloten door aktievoerders. Ter plaatse maakte ze veel kabaal.
Ik ben er dan ook niet direkt naar toe gegaan, maar heb nog wat rondgekeken bij Pratunam en o.a. bij Pantip Plaza (computerstore) rondgekeken. Daar zeker geen problemen.
Op de thai-televisie had eerder wel protest gezien bij Maboomkrong, daar was zo’n beetje heel de hoofdstraat eo door aktevoerders bezet, ook 's nachts. Daar ben ik dus ook niet meer naar toe gegaan.
's Avonds heb ik geruime tijd rutig op een terras langs de hoofdweg bij Rachapropop gezeten en lekker thais gegeten, o.a. Tom Yam Kung en een aantal potten Shinga beer genuttigd.
Dinsdagmorgen 9.30 u bij hotel vertrokken, 5 minuten lopen en vanaf Rachapropop met skytrain naar Airport (voor maar 40 bath).
Binnen half uurtje vervolgens op de Airport. Bij de skytrain ook geen enkel probleem met aktievoerders ondervonden.
Vandaag 2 febriuari zijn de verkiezingen. Ik zal op thai-tv via schotel de nieuwsberichten daarover nog wel volgen, zonodig bericht ik daar danover als er zich nog opnieuw problemen voor mochten doen.
Over een maand ( 8 maart ) vertrekken we voor een vakantie naar Thailand. Eerst 5 dagen Bangkok en daarna 15 dagen Koh Samui.
Het hotel in Bangkok is het Centre Point Silom aan de Charoengkrung road ( bij Chao phraya rivier ). Onze vraag is nu of de omgeving van dit hotel "demonstratievrij " is. Door alle berichten afgelopen weken zijn we wat onzeker geworden over ons verblijf in Bangkok.
Heb op verschillende sites gelezen dat het nauwelijks merkbaar is zolang je maar weg blijft waar de demonstraties plaatsvinden.
Heeft iemand idee of we ons ongerust moeten maken ?
Bedankt alvast voor eventuele tips !
Jullie hoeven je op dit moment zeker geen zorgen te maken, het is erg rustig in de stad. Op de locatie van jullie hotel zijn geen demonstraties aan de gang.
De plaatsen waar demonstraties worden gehouden zijn inmiddels teruggebracht van 7 naar 5 plekken in de stad. Ik ben afgelopen zaterdag zelf even naar de bekende shoppingmall MBK geweest op Siam Square en binnen was het rustiger dan ooit. Buiten waren demonstraties aan de gang, maar het had meer weg van een festival met kraampjes waar van alles verkocht wordt.
Vermijd je de plaatsen waar de demonstraties gaande zijn, dan zal je er niks van merken. Ook ons kantoor bevindt zich op een locatie waar geen demonstraties zijn. Zou ik het nieuws niet volgen, dan zou ik niet eens weten dat er demonstraties bezig zijn.
Enkel de demonstratie locaties Ratchaprasong, Asok en Siam Square zijn ontmanteld. Demonstranten zijn gisteren naar Lumpini vertrokken waar de protesten dus nog doorgaan, evenals bij Chaeng Wattana.