Onrustig Bangkok

Ik lees zojuist net op de website van de Rijksoverheid dat de toestand in Bangkok weer uit de hand is gelopen.

En dat dit de komende 60 dagen nog zo blijft ! Moet ik mij nu zorgen maken dat wij onze excursies in Bangkok wel op onze buik kunnen schrijven? Zijn er mensen nu in Bangkok of die er wonen? Die de situatie kunnen beschrijven ?

Ik ga er pas 5 juli heen maar alsnog!

Via Wereldwijzer app

Knap dat ze nu al weten dat het nog 60 dagen zo blijft.

Zijn niet mijn woorden :wink:

Via Wereldwijzer app

Wij waren tijden de vorige onrusten ( jan-febr) in Bkk. Ik weet natuurlijk niet hoe het er nu is. Maar destijds weinig overlast gehad, protestlocaties vermeden, maar alle toeritische attracties waren gewoon bereikbaar ( af en toe wel met een omweg in de taxi)

Via Wereldwijzer app

1 like

Toeristische bedoel ik uiteraard :wink:

Via Wereldwijzer app

Bedankt moon!

Ja ik denk dat het allemaal overdreven word gemaakt door de media! Mja we zullen zien ik ga er gewoon met een gevoel heen net alsof er niks aan de hand is :slight_smile:

Via Wereldwijzer app

Ik zie het niet zo snel op de site van de overheid staan behalve dat ze waarschuwen. Over het algemeen zijn de protesten goed te mijden maar soms kan wel een heel deel van de stad vast komen te staan. Dus afhankelijk van welke excursies je hebt geboekt kun je er indirect toch mee geconfronteerd worden. Meestal loopt t echter niet zon vaart.

1 like

Nee het staat op de website van Rijksoverheid en ook op Telegraaf.nl

Nou weet ik natuurlijk niet of het nog zo erg is als wij gaan , gaan pas in juli , maar wil toch de tempels zien & fietsen door bangkok :frowning: ! Staat dat touristen de stad zoveel mogelijk moeten mijden ! Mja wie weet is het over 2 maanden al wel weer minder! Fingers crossed

Via Wereldwijzer app

Tja telegraaf, die schrijven meer onzin. Dat zou nou niet bepaald een bron zijn voor mijn reisadvies over Thailand. De overheid waarschuwt om het centrum van Bangkok te mijden, maar heeft Bangkok wel 1 specifiek centrum? Het is zon gigantisch stad. Bekijk waar je hotel is tov plaatsen waar demonstraties zijn, dan heb je een idee of je er vlakbij bent of niet en of je dus overlast kunt verwachten.

Nou Rijksoverheid geeft hetzelfde aan. Het gaat mij meer om de gebieden die ik wil zien, zoals tempels , maar daar zullen ze wel niet zijn!

Via Wereldwijzer app

Hopelijk is het half juni weer voorbij… Zit ik een keer op Siam :slight_smile:

1 like

Hoe is de situatie nu eigenlijk in Bangkok?

Als toerist merk je er niets van. Ik raad je zelfs aan om de kampen op de kruispunten te bezoeken, hele aardige mensen en je krijgt een goede inkijk in de politieke situatie. Je kan dit ook s avonds doen (ze geven gratis eten) maar overdag is veiliger. Misschien zijn de kampen overdag nog wel veiliger dan de rest van bangkok omdat er geen verkeer rijd

Via Wereldwijzer app

Wij zijn tijdens ons verblijf (7 april) gaan kijken naar het Lumpini plein, volgens onze gids waar de betogingen plaats vinden.
Het leek eerder een gezellig marktje dan een gewelddadige bijeenkomst.
Mensen zaten vooral te eten, er werd op verschillende plaatsen eten en drank uitgedeeld.
Als toerist merk je er dus niet veel van en ik heb me op geen enkel moment onveilig gevoeld.

Hopelijk blijft het nog lang rustig…

mijn tip :
ga vooral NIET kijken in de kampen van de protesten.
Ten eerste voor je veiligheid…
Afgelopen januari aanslagen geweest tussen betogers van verschillende partijen.(bommetjes en granaten)
dus je bent wat mij betreft niet al te slim mocht je daar een kijkje willen nemen.
En over de inhoud…tja…
het schijnt dat het gros van de betogers niet een goede reden heeft om te protesteren.
Je krijgt daar gratis eten en vaak ook 500bht betaald om daar te zijn.
En volgens mn schoonpa allemaal gesponsord door eigenaar singha fabriek haha…
Thailand is een prachtig land maar qua politiek zou ik me ver verwijderd houden.

Jeroen