Onderzoek op Palawan

Voor mijn afstudeer onderzoek Anthropologie wil ik graag onderzoek doen op Palawan. (ik ben hier al eens eerder geweest toen ik aan het reizen was door Zuidoost-Azië)

Moet ik een visum voor drie maanden in Nederland regelen of gewoon daar verlengen?
Heeft iemand toevallig tips over het huren van een apartement?
Eventuele contacten?
Of is iemand toevallig bekend met een fonds die anthropologisch/cultuur onderzoek financieel ondersteunt?
of gewoon andere nuttige informatie :smiley:

Alvast bedankt
Groetjes, Stephanie

Hoi Stephanie,
Lijkt mij dat je een visum in Nederland moet regelen. Volgens mij heb je een speciaal visum nodig. Want op de gewone visums die Filippijnen normaal geeft staat altijd standaard, not valid for study or employment,
Dus ik weet niet of men afstudeeronderzoek ook als study beschouwd, anders zou je gewoon een toeristenvisum kunnen aanvragen.
Waar wil je gaan wonen? In de hoofdstad Puerto Princesa? Kun je beste daar regelen , eerst een poosje in een pensionhouse of hotel. In puerto Princesa kom je op straat vaak bordjes tegen met daarop ,appartment for rent,
Voor eventuele contacten zou je contact kunnen opnemen met een aantal Nederlanders die daar wonen en een project daar hebben in Palawan, hun site is http://www.southsea-exclusive.com/
Kun je iets meer zeggen wat je onderzoek precies inhoud?

Thnx voor je reactie!
Zoals ik er nu over denk ga ik focussen op het dorpje El Nido,
In principe werk ik niet of meld ik me aan bij een Uni dus ga er van uit dat ik gewoon op een toeristen visa er naar toe kan gaan.

Wat betreft het onderzoek; Ik wil kijken wat het toerisme voor effect heeft op de ‘feeling of security’ van de lokale bevolking. Wat precies mijn focus wordt weet ik nog niet…ik ben alleen nog bezig met het uitwerken van ‘the basic idea’
De bedoeling is dat ik 3 maanden etnografisch onderzoek ga doen.