ondersteuning bij vrijwilligerswerk

Is er wel een organisatie die wat vergoedt bij vrijwilligerswerk? Ik vind het interessant allemaal, maar toch wel duur om alles zelf te kunnen bekostigen. Vanuit Europa is misschien een stuk gemakkelijker te regelen, maar van uit Suriname??

Vrijwilligerswerk is onbetaald, anders zou het werk zijn :wink:

Je doet vrijwilligerswerk over het algemeen bij mensen (of dieren) die hulp nodig hebben, die dus minder te besteden hebben dan jij. Die zelf soms maar een paar euro verdienen per dag. Die kunnen jou niet betalen.

Voor projecten van Europa naar Europa zijn soms beurzen te krijgen als explorer en EVS. Vaak zijn dat tijdelijke subsidieprojecten. Sommige vrijwilligers vinden eigen sponsors, maar dat is lastig.

Als ik je een tip mag geven… kijk goed waar en wat je precies gaat doen als vrijwilligerswerk. Verdiep je erin en bekijk of het werk op LANGE termijn ook nut heeft. Zie bijvoorbeeld de campagne van Unicef over helpen in weeshuizen! Ik zou dit ook zeker in je overweging meenemen :slight_smile: Sowieso heel fijn dat je vrijwilligerswerk wilt doen natuurlijk!

Via Wereldwijzer app

Bedankt Jenny en Joelle voor de informatie. Ik kijk wel hoe ik het kan fiksen.

Bij Oye LENA (een onderwijsproject in Peru) is het vrijwilligerswerk niet vergoed maar wel gratis! Wat ook logisch is natuurlijk, in tegenstelling tot vele andere organisaties waarbij vrijwilligerswerk wel degelijk betalend is. Je mag ervoor kiezen om zelf je logies te regelen maar het kan ook via Oye LENA, dan verblijf je op kamers op het project zelf. Aangezien Curahuasi, de plaats waar het project zich bevindt, niet toeristisch is raden we je wel aan je logies via ons te regelen, wat de meeste vrijwilligers dan ook doen! Maar het is dus wel gratis werken… Alles is er bovendien spotgoedkoop, je komt dagelijks rond met ongeveer 5 euro… Bovendien ligt Curahuasi op 2u30 van de stad Cusco, met de bekende Machu Picchu! Iets dat iedereen toch ooit wel in zijn leven wil zien toch?! :slight_smile:
Stuur ons gerust een mailtje voor meer informatie!

Groetjes,
Valerie