Heeft u emigratieplannen naar Gambia? Heeft u plannen om grond aan te kopen of te bouwen? In september 2012 organiseren wij in samenwerking met de Gambiaanse overheid een 8 daagse seminar.
Tevens zeer interessant voor boeren - tuinders - vissers - projectontwikkelaars - horeca ondernemers.:vak02:
Alle informatie kan u terug vinden op onze website www.huisboertje.nl en zoek op seminars.
Ik zou er heel graag wonen en een soort van bedrijf opzetten. Het is een prachtig land en de Gambianen zijn de vriendelijkste en gemoedelijkste mensen die ik in mijn leven ben tegengekomen. En ik ben al op veel plaatsen geweest. Mijn vrouw is zelfs Gambiaans. En ik zou er de mensen graag helpen om hun land op te bouwen.
Het zijn er slechts weinig gelukt ooit een succesvol bedrijf te beginnen in Gambia. Veel te verdienen valt er niet en de corruptie speelt daarnaast ook een grote rol helaas.
Vakantie: top. Wonen of overwinteren: super. Werken: ik zou het niet aandurven…
Maar ook door er slechts naar toe op vakantie te gaan worden inwoners geholpen. Zéker als je je dalasi’s op de juiste plek uitgeeft
Corruptie is er overal. Zelfs in Nederland. Alleen doen ze het hier wat stiekemer. Je dalasis op de goede plek uitgeven is goed. Ik heb het echte leven daar gezien. Ik ben niet in een hotel geweest. Maar in een echte arme buurt. In Bakoteh. Toch werd ik zeer warm ontvangen door de mensen. De armoede heeft mij echt geraakt. De kinderen die niet eens schoenen hebben. En speelgoed hebben ze ook niet. Wat ik wel gezien heb is dat SOS kinderdorpen er goed werk doet. Van Unicef zag ik alleen een kantoor en dikke auto’s. SOS kinderdorpen heeft daar een school en een ziekenhuis opgezet. Ik zag dat de mensen bijna iedere dag fufu aten. Dat is goedkoop. Ik heb het ook geeten maar na 2 weken kon ik geen fufu meer zien en ben ik een hamburger gaan eten. Toch wil ik graag weer terug en weer tussen de mensen leven. Ik heb van de mensen daar een hogere dunk dan van de meeste Nederlanders. Ze zijn veel gastvrijer vriendelijker en behulpzamer. Vandaar dat ik mij er graag zou willen vestigen.