Werken In Senegal/Gambia

Ik ben het leven in Europa beu!!! Ik wil naar Senegal of Gambia om te wonen en werken, wie kan mij helpen???
Alvast bedankt!!

mail op georgie_diopdamman@yahoo.com

he hoi, ik begrijp wel wat je bedoeld. Ben alleen nederland niet zat maar speel wel met de gedachte om weg te gaan. Ik wil dan beginnen met mijn reis in Gambia en vanuit daar wil ik verder gaan plannen. In november ga ik terug naar Gambia om daar mijn voelsprieten hun werk te laten doen en me te orienteren. Ik hoop dat ik je dan meer kan vertellen. Succes in ieder geval.

groeten herma

hoi,

Europa sucks, ik versta je point. Senegal is wel niet de ideale destination om te werken aangezien de african style chilly is.Je kan natuuurlijk altijd fisherman worden wat ook nog cool is. Ook is er veel business te doen in winkelwaar ofzo, zelf dingetjes fabriceren en verkopen, of zelf een zaak uit de grond stampen. In feite is het beter dat je hier vollen bak geld verdient, of de lotto wint en ginder met een relatief hoog bedrag voor de rest van je leven chilled.

lay back

Hi I fully agree with you heb dezelfde wens wonen/werken in Gambia
ciao
Bart Jaspers
[EMAIL=“bartjaspers@aol.com”]bartjaspers@aol.com

ja ook ik heb het hier wel gehad en wil mij ook wel gaan vestigen in Gambia en heb al een eigen huis aldaar nu nog een redelijk inkomen.
Mijn vriendin in Gambia heet ook Georgie zoals je mailadres begint wat grappig.
Mvg HH

O, ik snap het zo goed…ben het hier ook zo zat…Als ik hier in de super sta en het zo eens van een afstandje bekijk…we hebben zo’n overvloed…te veel…zou graag wat “goed werk” verrichten in Gambia. Ben helaas niet meer een van de jongste, maar heb wel een paar goede handen aan mijn lijf. Weet niet of er voor mij nog mogelijkheden zouden zijn om me daar verdienstelijk te maken, maar zou het wel graag willen.

Ook ik roep dit al 6 a 7 jaar !
weg uit Nederland , ben het zat hier !
Zat hoe respectloos ze hier met elkaar omgaan en waarden en normen zo dalen. Zat dat de mensen zo egositisch zijn en alleen maar aan hun eigen hachje denken of eigen zakken te vullen !

Oom mijn probleem is een baan in Gambia. Anders had ik er allang gewoond.
Mijn Gambiaanse man woont er, en ik krijg hem met geen mogelijkheid voor vakantie hier, en de lijst met argumenten van IND word elk jaar alleen maar langer om visa niet te verstrekken wat nergens op slaat !
Ook heb ik er een huisje ( net klaar ) en ben zelfs gevraagd om op 2 plaatsen hulpt te bieden of les te geven maar er is geen budget om me uit te betalen.
Ik zou bijna zeggen kunnen we niet met ons allen iets gaan beginnen in Gambia zodat we ons zelf kunnen bedruipen en bezig houden daar. Een zakelijk iets opzetten waar zowel wij, als de Gambianen iets aan hebben ??
We hebben zoveel kennis inpacht en weten zoveel en hebbe nveel ervaring op allerlei gebied ! Is dit niets…? Denk eens mee !
B.v.b. een Tweede Lanasbar/restaurantje in Serrekunda in de buurt van de markt ? Waar vooral de toeristen op af komen om eens even te chillen !
Is maar een idee !

Pannekoekenhuisje?En dat rond Senegambia.En met oud en nieuw oliebollen bakken.Stroopwafels is ook nog een idee.Maar is er iemand van jullie al langere tijd achter elkaar geweest?Ik vind overwinteren leuk,dat doen we al 12 jaar,maar er wonen,dat is toch anders.Ik vind het gewone eten wat we hier doen veel duurder of je moet echt van rijst en vis houden dan lukt het wel.Maar verder verbruik ik daar veel meer dan in Nederland.

Hallo ik ben Fredy en heb een vriend in Senegal wonen, we misen elkaar heel erg en ik loop hier met de gedachten om daar te gaan wonen, en werken, maar ik ben ook bang dat het allemaal niet lukt. Als ik hier weg ga ben ik alles kwijt hier, mijn werk huis.
Ik weet niet of jullie al iets gedaan hebben met het starten van iets met elkaar, ben er wel benieuwd naar, want we zijn nu toch alweer bijna 3 jaar verder.
Kan iemand mij dit vertellen hoe het is, en of iemand wat is begonnen daar. gr Fredy

Hallo! Wou al contact opnemen met je via email maar blijkbaar werkt deze niet…
ben je dan uiteindelijk verhuist?

      • Updated - - -

Hallo fredy! Kunnen wij eens contact met je opnemen? Ivm wat uitleg over senegal? En verhuizen aub? dankjewel

Gezien de leeftijd van de posts en het feit dat Fredy geen lid meer is van Wereldwijzer verwacht ik niet dat je antwoord krijgt op je vragen :wink: