Werken in Gambia

Hallo allemaal,

Ik ben net terug uit het warme Gambia!! En mis het nu al, het is hier echt veel te koud!!

Mijn vraag is of iemand weet welke nederlandse organisatie daar een bedrijf heeft, die mensen zoeken. Het gaat
dus om betaald werk! Waarschijnlijk ga ik naar gambia en zoek ik daar werk.
Weet iemand wat, of kan mij helpen? Stuur mij een prive bericht!

Ik zoek in de richting:
Administratie/secretarieel
Kraamzorg/kliniek
Kinderen

Heb hier mijn diploma’s voor!

Groetjes Willemijn

Ik ben sinds gisteren terug uit Gambia,en ja nu is het verschil zo´n 40 graden,dat viel in november wel mee.( warmste november maand ooit )
Helaas moet ik je teleurstellen door te zeggen dat een baan vinden in Gambia onmogelijk is.
Er zijn geen banen in Gambia te krijgen en vooral geen betaalde banen.
Maandsalaris ligt daar tussen de 35 en 45 euro,en hier kun je nauwelijks van rondkomen.
Daarbij zul je eraan moeten denken dat je ook nog een ticket terug moet hebben,en je visa zult moeten verlengen wat ook geld kost. Het beste is als je een goede bankrekening hebt in nederland dan hou je het wel een tijdje vol.
Ik ben sinds 6 jaar getrouwd met een Gambiaanse man en heb dit meermaals overwogen om te doen,maar helaas.

Wat Jalinda zegt klopt helemaal. Zelfs vrijwilligerswerk is in Gambia al lastig te vinden.

Enige optie is een barretje of guesthouse te openen, maar ook daarbij is de kans zeer groot dat je al je spaarcentjes als sneeuw voor de zon ziet verdwijnen… Niet aan te raden dus.

1 like

Zelfs voor vrijwilligers niet aan te raden als men niet voor voldoende geld beschikt. We hebben al 4 maal vrijwilligers gehad die in de problemen kwamen en de 3 maanden verblijf niet vol konden maken wegens geldgebrek.
Men wil teveel Westerse dingen kopen,die veel geld kosten,en in gewone taxies reizen i.p.v. in bushtaxies en dan loopt het snel op.
Gewoon met de Afrikaanse pot mee eten en het zelfde doen als de doorsnee Gambianen en een beetje opletten wat je uitgeeft,en handelen over de prijzen,dan red je het wel een tijdje !

Als je volgend jaar terug deze kant op komt, kom dan even langs. Ik zoek nog een goede administratieve kracht.
Maar vooreerst wil ik weten wat het nieuwe seisoen mij gaat brengen.
Er zijn vele plaatsen te vinden in The Gambia. Vooral op hoger niveau. Alle grotere bedrijven worden door tubabs in de hand gehouden. Meer en kwestie van zoeken en jezelf voor te stellen.
Groetjes
Peter

Hoi peter, ik heb je een bericht gestuurd. Volgens mij op je profiel.
Mijn mails adres is willemijnvm@hotmail.com

Beste Peter,

Ik lees een oud berichtje van je op wereldwijzer. Ik weet niet meer of je actief bent, maar toch probeer ik het graag even. Graag zou ik voor onbepaalde tijd in Gambia willen gaan wonen en werken. Ik ben zelf afgestudeerd psycholoog met meerdere soorten werkervaring. Waaronder een administratieve achtergrond (ik heb gewerkt bij een bank in Nederland). Graag zou ik contact met je hebben of je bedrijf als die nog bestaat.

met vriendelijke groet,

lise