Dit jaar hoop ik af te studeren als leerkracht voor op een basisschool. Ik heb een stage van 3 maanden in Gambia gelopen,
en wil volgend jaar november graag terug voor een lange periode.
Ik ben op zoek naar werk in het gebied ‘onderwijs’.
Heeft iemand tips/ervaringen?
Hoor graag van jullie een reactie, eventueel in een privebericht.
Jordy, ik lees dat je 3 maanden ervaring hebt binnen het onderwijs in Gambia. Maakt jou toch een ervaringsdeskundige!
Heb je geen contacten overgehouden aan je Gambiaanse avontuur? Werk in de zin van ‘betaald werk’ zal moeilijk worden, zo niet onmogelijk…
Vrijwilligerswerk is het enige dat overblijft.
Mm oke, bedankt voor je reactie Erwin. Natuurlijk heb ik contacten overgehouden aan mijn tijd in Gambia, maar ik zat meer aan werk te denken ipv vrijwilligerswerk.
Werken en wonen gaat hem alleen worden als je een onderneming start. En de kans dat je geld in rook op zal gaan is groot.
Helaas voor ons westerlingen zitten ze in Gambia vrijwel niet te wachten op betaalde krachten uit Nederland. En zitten wij wel te springen om een baan met een maandloon van €30,-?
Voor de Gambiaan maar beter ook aangezien de werkloosheid daar enorm hoog is.
Het lijkt me fantastisch voor je als het je lukt, maar ik zie het helaas niet snel gebeuren :tear:
Nee, ik wist zelf inderdaad ook al dat dit niet makkelijk ging worden. Wil in ieder geval een half jaar op een school vrijwillig gaan werken. En ken redelijk wat mensen, dus dit zal niet zo moeilijk gaan. Nu op zoek naar woonruimte etc, weet al wel wat plekken… Dus als je nog tips hebt…
Niet geschoten is natuurlijk altijd mis Woonruimte is natuurlijk het handigst nabij de school waar je gaat werken.
Iedere dag een uur of langer met de bushtaxi is ook niet bepaald ideaal
Als je voor een half jaar gaat zou ik in ieder geval proberen iets te vinden waar al een vrijwilliger rond loopt. Kan je vast samen gebruik maken van het logeeradres. Of zoek je iets in de omgeving van Kololi?
Ja inderdaad, waarschijnlijk ga ik naar Wullinkamma… En zoek een woonplaats rond Brufut, Bijilo, Kololi, Senegambia, Serekunda… Maakt niet heel veel uit aangezien het allemaal makkelijk te bereiken is met lokaal vervoer ! Bedankt in ieder geval voor je informatie !