Ik zoek vrijwilligerswerk in Gambia

:wereld:hoi beste mensen

Hier een oproep tot wie dan ook die mij kan helpen.
IN februari 2008 ga ik vrijwilligerswerk doen, in eerste instantie zou ik naar India gaan met organisatie Activity International.
Maar nu ik in mijn zomervakantie spontaan een last minute ben gaan boeken naar prachtig West- Afrika The Gambia.
Ben ik helemaal verliefd geworden op het land en is mijn droom omgeslagen om daar een half jaar vrijwilligerswerk te gaan doen.
Nou weet ik dat ze daar vaak vrijwilligers basis engels laten lesgeven op lagere scholen wat me ontzettend gaaf lijkt.
Maar behalve Joho waar je je voor moet inschrijven heb ik op het internet geen enkele organisatie kunnen vinden, die ontwikkelingsprojecten heeft in Gambia.

Nou heb ik wel tijdens mijn vakantie een leuk contact opgedaan in Gambia.
Die ik denk ik kan vertrouwen en een goede gasthouse voor me wil opzoeken voor “a good price” :teeth: en me vertelt dat de scholen me graag willen hebben en ik kan komen lesgeven wanneer ik maar wil.

Nou klinkt dat natuurlijk hartstikke leuk, maar ik als nuchtere hollander, en eentje met nog niet superveel reiservaring wil het daar maar toch liever niet op gokken en graag via een organisatie aan een project komen in Gambia aan het kustgebied.

Dus hierbij de oproep wie dan ook met info, ideetjes over Gambia, projecten daar of organisaties die daar meer info over hebben!
Laat wat van je horen, ik hoor het graag!!!
of als je meer ervaring hebt met JOHO services?
je mag me ook mailen [EMAIL=“anne_budding@hotmail.com”]anne_budding@hotmail.com

Hoi Anne,

Ik heb even voor je gekeken, en op http://www.gambia.afrikalinks.nl staan een aantal goede doelen-organisaties. Misschien kun je daarbij iets vinden?

Bij organisaties die ik ken (zoals travel active) kon ik ook geen projecten in Gambia vinden.

Ik ben ook ingeschreven bij JOHO, je krijgt dan een informatiepakket en voorbeelden van projecten thuis. En je kunt ze bellen met concrete vragen. Het geld dat je moet betalen voor inschrijven kun je trouwens na een jaar weer terug vragen, wist je dat? Dus dat scheelt, dat geld ben je niet kwijt.

Succes met zoeken! Groetjes Loes

o hoi dankje
das echt een superlink die had ik zelf nog niet gevonden!!!:chin:
Je staat zelf ingeschreven bij Joho, ga je met hun in zaken voor een project, of wat je wil gaan doen??
Bedankt voor je reactie
:zon02:groetjes Anna

Graag gedaan :slight_smile:

Ik sta al heel lang bij Joho ingeschreven omdat ik reisverzekeringen vaak via hen regel. Ze hebbenveel info over projecten en werk in het buitenland, daar blijf ik graag van op de hoogte. Heb nog niks geboekt, maar dat kan altijd nog komen.

Nog een tip: bij www.waarbenjij.nu kun je verhalen zoeken op continent en land. Misschien kun je bij Gambia verhalen vinden van mensen die daar zijn of waren en lezen wat voor project ze doen.

Groetjes Loes

Kijk eens op www.moyomundo.com weleenswaar kleine organisatie maar gaan binnenkort naar Gambia voor het lesgeven.

Hoi anne,

Weet je al meer over je plannen in Gambia? Ik heb zelf ook plannen om begin volgend jaar naar Afrika te gaan voor vrijwillegerswerk! Maar ben nog aan het orienteren…

Ben wel benieuwd wat voor leuks jij gevonden hebt voor gambia! :slight_smile:

Groetjes nienke

Hallo allemaal, ik ben momenteel in Zuid-Afrika als vrijwilliger. Ik ben in maart 2007 vertrokken vanuit NL en ik keer pas in maart 2008 weer terug naar ons koude kikkerlandje. De eerste 5 maanden ben ik een vrijwilliger geweest voor Cheetah Outreach en heb een geweldige tijd gehad. Na 5 maanden had ik nog niet genoeg voldoening en besloot ik om een enorme uitdaging aan te gaan. Sinds augustus ben ik volunteer coordinator voor het Knysna Elephant Park en ik geniet elk moment van de dag. Niet alleen helpen we de afrikaanse olifant maar ook sponsoren wij een lokaal underprivileged schooltje. We geven ze geen geld maar iets veel belangrijkers: kennis in de vorm van leraren. De leraren doen dit met een hele hart en ziel en vrijwillig! Het is een geweldig gevoel om terug te geven aan de wereld!!! Ga ervoor en ontdek de wereld! Heel veel liefs Anke Bakens