Olympische spelen ervaring

Hoi ik zoek iemand die bezoekerservaring heeft met de Olympische spelen.
Of misschien een ander forum/site waar dat ook staat.

Hoe is dat voor een tourist? Kom je terecht in een chaotische stad of is alles opeens bizar goed geregeld. Wat is de sfeer?

Wat doe je naast sport bekijken in stadions?

Waarom ben je naar de olympische spelen gegaan? Sfeer, once in a lifetime experience, de sporten.

Over het algemeen wat en waarom heb je bij de olympische spelen gedaan.

Hoi,
Ik ben zelf nog nooit naar de Olympische spelen geweest maar heb serieuse stappen overwogen voor komende spelen in London. Helaas heb ik geen kaartjes kunnen bemachtigen en ook heb ik van mijn idee afgezien. Waarom?

London is een hele leuke stad maar zonder evenementen al extreem druk. Rondom de spelen zullen de veiligheidsmaatregelen (aparte vluchten, misschien vliegvelden/treinstations gesloten) waardoor vele toeristische activiteiten als musea en parken gesloten zullen zijn. Het is dus niet relax lopen in de stad en naast de kaartjes voor de wedstrijden is er weinig anders te doen. Verder liggen de verschillende sporten best ver uitelkaar waardoor je dus genoodzaakt ben gebruik te maken van ov of auto. De auto word al afgeraden omdat je niet overal in de stad kan rondom de spelen en omdat er weinig plek is. Wat betreft het ov zijn er ook grote maatregelen aangekondigt.

Het zijn allemaal dingen die horen bij de olympische spelen dat weet ik, maar ik heb mede doordat de kaartjes ook bijna niet te krijgen zijn besloten niet te gaan. Dus ga je enkel voor de spelen dan wordt het geweldig, wil je ook sfeer proeven en de toerist uithangen dan weet ik niet of het een groot succes zal zijn. Het is enkel mijn mening en wat ik gehoord/gelezen heb toen ik mij in dit onderwerp verdiept. Ik wens je veel succes/plezier en stiekem best jaloers als je kaarten heb kunnen bemachtigen :stuck_out_tongue: xx