ik wil graag tijdens mijn bezoek aan Londen ook een bezoek brengen aan het Olympisch dorp. Wat ik me afvraag is, is het eigenlijk wel toegankelijk voor publiek? Ook heb ik vernomen dat de ligging, de wijk Stratford, niet echt een “gezellige” buurt is. Tijdens de Olympishe Spelen is dat natuurlijk geen probleem, beveiliging genoeg, maar hoe zit dat als ik vanuit Londen centrum met de metro naar het Olympisch dorp ga?
Dankjewel alvast voor je reactie! Groetjes, Simone
Het olympisch park is gewoon open voor het publiek, het Westfield winkelcentrum zit er naast en is een van de grootste, misschien wel de grootste van Londen.
Stratford zelf is niet veel speciaals inderdaad maar ik denk dat je je in de nieuwe delen nergens zorgen over hoeft te maken, niet meer als in de rest van Londen in ieder geval
Is iemand er ook al geweest sinds de paralympische spelen zijn afgelopen? Is het interessant? Is natuurlijk een nieuwe bezienswaardigheid in Londen, binnenkort ga ik voor de 5e keer en dit was er de vorige keren nog niet.
Ik ben er geweest op 17 oktober, het hele dorp is inmiddels weer 1 grote bouwput. Het is helemaal afgesloten met een meters hoog hek en veel gebouwen zijn al afgebroken. Je kunt het terrein niet op want er staan overal beveilingsmedewerkers omheen. Verzin dus iets anders om te doen, als je winkelen leuk vindt is het naastgelegen nieuwe winkelcentrum wel een aanrader. Groot, en veel variatie aan soorten winkels.