Olifanten in Vietnam

Hoi,

wij gaan tijdens onze reis het binnenland in richting Buon Ma Thuot.
Volgens onze reis beschrijving gaan we dan ook naar een olifanten farm.
heeft iemand daar ervaring mee?
Ik kan nl niet veel vinden op het almachtige internet hier over.
ik verneem graag wat de ervaringen zijn.

grt, Harold

In 70% van de tripjes in Azie zit een olifantenfarm inbegrepen.
Verwacht geen grootse dingen. Hier laten ze je meestal wat kunstjes zien en hoe de olifanten gewassen worden. Vaak is er ook wat interactiviteit van de toeschouwers gewenst. Vaak kun je een stukje rijden op de olifanten.
Wel leuk om zien en mee te maken maar je zal er niet meer over dromen als je thuis bent.

weet iemand of het mogelijk in vietnam is om op een olifant te rijden? niet in een bakje maar achter de oren, ik heb dit steeds gedaan als ik naa azie ging en wil het nu gewoon weer eiegnlijk

Ik ben afgelopen juni/juli in Buon Ma Thout met een olifantentocht meegeweest. Dit was wel in een bakje op de rug van de olifant. De rit was wel grappig, maar net als schoentje al aangaf dromen we er niet meer over.
We gingen een stukje door het dorp alwaar we meewarig werden bekeken door de lokale bevolking… daarna gingen we door het meer weer terug naar het begin punt. Het was dusdanig diep dat we de voeten moesten optrekken.

Ik ben verder nergens anders olifanten tegen gekomen die werden bereden door toeristen.

o jammer!

dan maar weer een jaar wachten tot ik het kan doen haha…:chin: