Olifanten en dolfijnen

Hallo!

Volgende week vertrek ik naar Bali en wil daar graag naar een olifantenpark en met dolfijnen zwemmen. Is er maar 1 olifantenpark of zijn er meerdere? Als er meerdere zijn; wat is het mooiste park? En waar kan ik met dolfijnen zwemmen? Gelezen dat je bij Lovina dolfijnen kunt spotten, maar moet je ook daar zijn om met ze te zwemmen?!

Alvast bedankt voor de reacties; andere tips zijn ook altijd welkom!

Voor zover ik weet, is er maar een olifantenpark op Bali. Olifanten komen hier nl niet in het wild voor, en het park is aangelegd speciaal voor touristen. Bij elk tourist office in Bali kun je een tourttje boeken, en wss kun je ook gewoon een taxi naar het park nemen.

Wat de dolfijnen betreft: dolfijnen zijn wilde beesten, en over het algemeen hebben we helemaal niks met mensen. Soms zwemmen ze mee met een boot, maar op het moment dat je in het water springt zijn ze vaak weg. Vandaag dat je bij Lovina wel dolfijnen kan spotten, maar er niet mee kan zwemmen.

In de buurt van Lovina schijnt overigens een soort van resort te zijn waar je in een ZWEMBAD met dolfijnen kan ‘knuffelen’. Ik weet hier echter niet meer over te vertellen, ik houd meer van beestjes in het wild, wellicht iemand anders op het forum?

kijk eens-ze doen toch wel alles om de toerist tevreden te maken-zelfs olifanten importeren.
Die dolfijnen-spotting tochtjes vanaf Lovina kan ik wel aanbevelen-je gaat in een nogal wankel bootje voor zonsopgang=dus erg vroeg al weg. Zowel de zonsopkomst en het zien heeft wel wat magisch. er gaan diverse bootjes-allemaal erg klein, maak de dag tevoren op het strand een afspraakje-je wordt toch kontinue ervoor benaderd. Maar dichterbij als een paar 100 mtr. kom je niet-ik geloof dat er toch toezicht=regels voor zijn om de broodwinning niet meteen maar weg te jagen. Als je dan terug komt zie je ook-met wat geluk-erg mooie koraalriffen onder je.

… en als je pech hebt zie je geen dolfijnen.

dat overkwam mij een paar jaar geleden bij Lovina. de zondsopkomst over de Gn Agung en de Gn Batukaru was echter erg mooi, en ook het snorkelen was leuk :slight_smile:

De volgende morgen vroeg weer op, ik wil dolfijnen zien! En blijkbaar zijn dolfijnen vroege vogels. Zo komt het dus dat ik reeds voor 6en in een klein bootje zit wat me de zee op brengt. Vanaf de boot heb ik een prachtig uitzicht over Bali met z’n vulkanen, welke mooi afsteken tegen de opkomende zon. Maar dolfijnen? Ho maar!
De enige vissen (ik weet het, een dolfijn is geen vis…) die ik heb gezien zijn wat kleine vliegende vissen. En een hele hoop vissen en kleurrijke koralen tijdens het snorkelen voor de kust van Lovina. Al met al toch wel een aanrader dus, ondanks het gebrek aan dolfijnen.

bron: Out of Asia.nl - Lovina

Wij hadden bij malibu dive center (padi) in sanur deze trip geboekt met als optie dat als we geen dolfijnen zouden zien we de volgende ochtend gratis mee konden. We betaalden 110.000 p.p voor de tocht met aansluitend snorkelen bij het koraal wat erg leuk was. En het geluk was aan onze zijde want we hebben heel veel dolfijnen gezien die op een kleine 2 mtr voor ons bootje vol uit het water sprongen.

Zwemmen met dolfijnen kijk even naar deze link!

[ame=“Bali Dolphin Tour | Swimming with dolphins in Bali! - YouTube”]YouTube- Bali Dolphin Tour | Swimming with dolphins in Bali![/ame]

ik zie ze liever zo (foto genomen in oost Indonesie)

http://www.ikreis.net//images/IMG_7005.jpg

https://files.nyu.edu/jd1506/public/sushi-for-2.jpg

Een ander mischien zo, maar daar hebben we het niet over :chin:

p.s wel mooie foto jenny!

Je moet in mijn ogen toch wel goed gestoord zijn als je met dolfijnen wilt zwemmen of op olifanten mensen…sorry beesten gemaakt worden misschien wel ten goede :smiley:

Hoi hoi!

Bedankt voor alle tips tot nu toe! Iedereen heeft zijn eigen mening natuurlijk, is ook niet erg. Naar het olifantenpark ga ik zeker, met dolfijnen zwemmen had ik anders verwacht door de informatie die ik in een boekje had gelezen. Dolfijnen spotten (hoop je dan… ;)) bij Lovina ga ik wel zeker doen. Als iemand nog tips heeft wat ik zeker moet gaan doen of bekijken dan hoor ik het nog heel graag.

Groetjes!

-als je de fitheid wat wilt verhogen-die vulkaan beklimmen-daar bij de allervervelendste gidsen die Bali heeft te bieden. Maar -zonder gekheid-vrijwel elke rit dwars over het eiland is erg mooi, het gaat niet vlug en je ziet een hoop. Veel groener en gevarieerder als hier in Thaild.
Met die dolfijnen is het deels seizoen-maar uit andere reizenden-fora heb ik begrepen dat ze en tijdje helemaal weg waren (jenny!) die beesten hebben ook niet het eeuwige leven. er zullen nu dus wel nieuwe zijn.
Toen ik dat las van die olifanten vroeg ik me inderdaad af of die eigenlijk wel ooit in Indo voorkwamen-hier in Thailand zat, maar of ze evolutie-technisch ooit het water zijn overgestoken. Naar Sumatera dus blijkbaar wel.
je mag ook die bedankt knopjes indrukken-dan kan je geloof ik punten sparen. en selamat jalan, yah.

Er zijn een aantal olifanten-parken en kampen op Bali:

1.  Bali Adventure Taro park

2.  Bali Elephant Park Carang Sari

3.  Bakas Elephant Park

4.  Taman Safari Park Bali

5.  Bali Marine and Safari Park

2 likes

Oh, 5 verschillende olifantenparken dus?
Wat zijn de verschillen, ofwel: welk park is het mooist?

Ik ben benieuwd!

In het Excelsior hotel,op de weg van Singaradja naar Kalibukbuk(lovina)kun je met dolfijnen zwemmen. Heb het zelf nooit gedaan,omdat ik vind dat een dolfijn in de zee hoort en niet in een bassin. Ben wel al 2 keer de zee opgeweest om dolfijnen te spotten,een schitterend gezicht.:dag: