Voor zover ik weet kan dat alleen in de buurt van Chanthaburi. Het is prijzig geworden, rond 60 euro.
De reistijd vanaf het vliegveld S’bhumi zal ongeveer 4 uur zijn.
Wij zijn reeds meerdere malen in Thailand geweest en hebben van olifantenkenners begrepen dat deze dieren niet geschikt zijn om twee volwassenen op hun rug te dragen. Doe ons dus een plezier en ga niet naar een jungletrekking om op en olifant te rijden. Mocht je eventueel in de buurt van Chiangmai komen, dan is daar een soort olifantenweeshuis genaamd elephant nature park. Daar worden olifanten opgevangen die ziek zijn. Deze worden goed verzorgd. De andere parken zijn meestal alleen om de toerist te plezieren en niet de olifanten.
Ik ben het in principe wel met je eens. Maar hou er wel rekening mee dat als de trekking centra (dus waar je olifanten kunt rijden) geen inkomsten hebben de olifanten er weggedaan worden, en veelal weer teruggaan naar waar ze vandaan komen: bosbouw en dergelijke. Of dat zoveel beter is?
Het is naar mijn mening veel belangrijker om te voorkomen dat er nieuwe olifanten worden ingezet op die trekking centra.
Zonder een topic te maken over dit onderwerp, zou ik iedereen willen aanraden om het volgende bericht te lezen. Wij hebben zelf in Chiang Mai bij Elephant nature park kunnen aanschouwen hoe de beesten bij hun training worden mishandelt. Hier eindigt wat ons betreft de discussie over deze zaak