Oktober/november 2015 australie -Oostkust

Hallo allemaal!

Mijn naam is Iris en ik ben van plan om dit jaar rond oktober/november voor ongeveer 3 maanden naar Australie te gaan om de oostkust te bereizen en om ongeveer 1 maand misschien nog naar Nieuw-Zeeland te gaan.
Nu lijkt het me leuk om met een organisatie zoals bijv. Australian Backpackers te gaan maar deze reizen komen alleen maar aan in Sydney en om dan naar het noorden (Cairns) te reizen is niet ideaal vanwege het weer rond december/januari daar…
Nu is mijn vraag of jullie misschien tips hebben om toch de hele oostkust te doen, maar ook als het kan met een organisatie te gaan om de eerste dagen in ieder geval veel mensen te leren kennen. Ik heb zelf bijv. al aan een binnenlandse vlucht gedacht van sydney naar cairns en dan vervolgens naar beneden toe reizen, dan ga ik toch met het goede weer ‘mee’…!
En zijn er mensen met ervaringen die naar Australie en Nieuw-Zeeland zijn geweest? Hoe doen jullie dat qua tijd en route? Ik heb ongeveer 4 maanden ‘totaal’ om te gaan reizen…!

Alvast bedankt!
Groetjes, Iris

Een binnenlandse vlucht naar Cairns en vervolgens terug naar beneden reizen is een optie maar kost natuurlijk wel een beetje meer. Ik zou zeggen tussen de 200 en 400 Aussie dollars.
Is eerst Nieuw-Zeeland en dan Australië ook een optie? In dat geval kun je vanuit NZ direct naar Cairns vliegen.

Zelf heb ik de oost kust van Cairns naar Brisbane in 3 weken gedaan. Dat gaf voor dat stuk tijd genoeg om alle belangrijke dingen te zien.
Tevens kun je ook aldaar een Backpacker Tour/Reis boeken met verschillende organisaties.

Bedankt voor je antwoord!!
Ja eerst N-Z is zeker een optie… Denk dat ik hier ook maar eens over ga nadenken. Qua tijd maakt het toch niet echt uit volgens mij wanneer je naar N-Z gaat…
Heb jij nog leuke dingen waarvan je zegt die MOET je in N-Z zien?:slight_smile:

No worries. :slight_smile:

Ik heb zelf alleen het Zuid eiland rondgereisd dus over het Noord eiland kan ik niet meer zeggen dan dat het grootste gedeelte van de bevolking zich daar bevind en het landschap niet zo dramatisch is als het bergachtige avontuurlijke landschap in het Zuiden. Qua natuur is hier dan ook een boel te zien en kan ik je een hele lijst geven. Maar als ik een 3 must see’s zou moeten geven dan zeg ik Queenstown en omgeving, Lake Tekapo, en de weg langs de West kust tussen Greymouth en Westport.

Thanks!!
Hoor van meer mensen inderdaad dat het zuider-eiland meer ‘must-see’s’ heeft dan het noorder eiland!
Dat zou ik dan ook in 4 weken eventueel kunnen doen…
Hoelang heb jij over het reizen in het zuider eiland gedaan? En welke route heb je ongeveer aangehouden?:slight_smile:

Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen het Noorder Eiland hoor, het heeft gewoon zijn eigen charme die mij persoonlijk minder aanspreekt dan dat van het Zuider Eiland. Er komt nog een keer een dag dat ik de tijd neem voor het Noorder Eiland.

Ik heb er uiteindelijk zo’n 3 weken over gedaan om het Zuider Eiland rond te reizen en dit gaf voor mijn gevoel meer dan voldoende tijd om voor de meeste, al dan niet alle bezienswaardigheden rustig de tijd te nemen. In Australië is dat net even anders.
Mijn route vormde een ‘figure 8’ en begon voor mij in Christchurch waar ik uiteindelijk ook weer eindigde. Gewoon een grote cirkel is ook uitstekend te doen maar ik wilde graag Arthur’s Pass in mijn route betrekken en dat is dan ook prima gelukt door de ‘figure 8’, tot tweemaal toe. :stuck_out_tongue:

En wat te denken van de walvissen en dolfijnen bij Kaikoura, Franz Josef Gletscher, Milford Sound. Verder Rotorua, White Island (heel indrukwekkend), de kauri bossen en ga zo nog maar een tijdje door. Zie eventueel reisverslag 27 in Reisverslagen 2001 op onze website.

Hoi Iris,

In Cairns zitten genoeg backpackers in hostels om in de eerste paar dagen wat mensen te leren kennen hoor.
Ik heb me als backpacker in Australië nooit alleen gevoeld en je bent echt niet de eerste die alleen zou gaan.
De kans is ook groter als je in Cairns begint daar mensen leert kennen die ook naar beneden reizen (zie bijv. voor reisgenoten ook
backpackers in Australie op FB)

Alvast veel plezier :slight_smile:

Groetjes,

Qua weer zit er voor NZ wel een verschil in eind oktober of hartje zomer. Maar ik was er in maart en heb genooooooten! Prachtig land! Vond op zuid vooral mount cook, milford sound en routeburn track super mooi. Maar er zijn zoveel meer mooie plekken. Word weer helemaal enthousiast haha. Veel plezier!

Antwoord op een ander topic KaterK? :slight_smile:

Oh gut, idd… zeker wat verkeerd aangetikt op de iPad. Dank dat je me erop wijst, ik ga het proberen weg te halen en bij de juiste topic te plaatsen.

Ja ik dacht zonde als die lap tekst niet gelezen gaat worden :smiley:

Ik heb de admins gevraagd het bericht naar het juiste forum te verplaatsen.

Groet, Jenny
(Beheerder Indonesiëforum)

1 like