Okt2018 Backpack avontuur; Azië, Oceanië, Zuid-Amerika

Hoihoi

Aan het einde van 2018, rond oktober, wil ik graag aan een backpack avontuur beginnen en hiervoor zoek ik nog een reismaatje!

Over mijzelf;
Mijn naam is Sharon en ik ben een 23-jarige bedrijfskunde student die bijna haar diploma in handen heeft. Momenteel werk ik veel uurtjes in de horeca om de laatste centjes voor een wereldreis te verdienen.

De reis;
Graag zou ik de reis beginnen rond Oktober 2018 en voor een duur van ongeveer 6 maanden. De landen die mijn interesse hebben;
Maldiven, Sri Lanka, Vietnam, Cambodja en eventuele buurlanden, Fiji, Nieuw-Zeeland, Australië, Peru en Bolivia.
Hierbij gaat mijn voorkeur uit naar een budgetreis zodat we zo veel mogelijk uit het geld kunnen halen, dit houdt in; alleen vliegen wanneer noodzakelijk, reizen met lokale bussen e.d., slapen in hostels of homesteads en waneer dit goedkoper is koken we zelf een maaltijd.
De exacte reisduur, vertrekdatum en de daadwerkelijke reis staat nog niet vast, dit houdt in dat we samen tot een concreet plan kunnen komen

Wat verwacht ik van deze reis;
Graag wil ik een reis maken waarbij vrijheid voorop staat. Hierbij is er geen haast en/of behoefte om efficiënt te reizen; een dagje strand zo nu en dan is geen probleem. Verder wil ik graag de lokale cultuur beleven, mooie dingen zien en voornamelijk genieten. Ik ben niet geïnteresseerd in overmatig drankgebruik of vele stapavondjes.

Budget;
Voor deze reis van ongeveer 6 maanden heb ik een budget in gedachte van 10.000,- euro.

Waarom zoek ik een reismaatje;
Dit avontuur is de eerste keer dat ik daadwerkelijk ga backpacken. Ik heb er enorm veel zin in, maar vind het nog ieys te spannend om hier alleen aan te beginnen. Hiernaast is samen reizen gezelliger en vaak ook goedkoper ivm. verblijf e.d.

Ga jij mee op avontuur?!

Ja, ik ga mee op avontuur!

Hallo Sharon,

Ik ben Charlotte, 26, uit Antwerpen. Het kriebelt bij mij enorm om er voor lange tijd op uit te trekken, maar ik zie het net als jij niet zitten om dat alleen te doen.

Ik ben al op stage in Argentinië en op rondreis in Zuid-Korea geweest en het smaakt absoluut naar meer.

Ik zoek een reismaatje, omdat het met z’n tweeën - naar mijn mening - gewoon leuker is dan alleen. Ik zoek iemand om op te vertrouwen en ervaringen, hoogtepunten en tegenslagen mee te delen gedurende de reis.

Aangezien ik al heel veel steden heb gezien, neig ik nu tijdens mijn reizen vooral naar natuurpracht en ontdekking van vreemde culturen, en dit aan een rustig ritme. Zoals je zelf zegt, er zit geen haast achter.

Wat mijn reisstijl betreft, ben ik niet veeleisend. Slapen in goedkope hostels is geen enkel probleem en lang op het openbaar vervoer zitten hoort er nu ook eenmaal bij. Dat maakt backpacken tot backpacken!

Als mijn berichtje je aanspreekt, laat dan gerust iets weten en wie weet beginnen we binnenkort samen aan de reis van ons leven!

Groetjes,
Charlotte