Okt 2013; 6 mnd van Mexico naar Suriname

Hallo reisverslaafde,
Dat is iig waar ik mezelf onder beschouw hahah.

Zomer 2013 is de bedoeling dat ik afstudeer en ik zou graag daarna mijn rugzak in willen pakken om naar Midden Amerika te gaan. Het liefst regel ik niet te veel van te voren, al kom je daar niet altijd onderuit… Maar wel zoveel mogelijk zonder planning reizen dus.

Mijn idee is om half oktober te vertrekken, een week spaanse les te nemen. Ik ben nu ook al een beetje bezig wat spaans onder de knie te krijgen, hopelijk scheelt dat ook iets.
Ik wil misschien nog 2 weken naar Cuba, maar het is wel orkaanseizoen dus tegen die tijd ff kijken ofdat verstandig is. Ik hoorde van iemand die daar dit jaar met die orkaan in Cuba was en die heeft nog een hele mooie reis gemaakt ondanks de orkaan.
Eind oktober is er een festival in het zuiden van Mexico, wat mij gaaf lijkt om bij te zijn. De Chichén Itzá (maya tempel in Mexico) en daarna afzakken naar t zuiden. Belize, Guatamala, Honduras, Nicaragua (schat ik zo met kerst en O&N te zijn) Costa Rica en Panama…
Colombia moet heel gaaf zijn hoor ik van heel veel mensen… daarn wil ik dan ook het op 1 na grootste carnaval van de wereld meemaken, valt in 2014 op 4-10 mrt. Waarschijnlijk ivm tijdgebrek overvliegen naar Suriname om daar nog 2-3 weken rond te reizen, zou ook wel vet zijn om daat 17/18 mrt Holi te vieren;) Il vind festivals altijd wel bijzonder.

Ik kan wel zeggen dat ik een ervaren backpacker ben, ben jij dat niet is dat geen probleem hoor. Dat wordt je dan snel genoeg hahah.
Ik heb al wat landen in mijn eentje bekeken, wat ik zeker heel gaaf vond. Maar ik heb dat gedaan, ik ga nu liever met anderen op reis.
Ik heb via deze site al met verschillende reisgenoten gevonden waar ik hele leuke ervaring mee heb gehad. Dus ben nu ook weer op zoek naar een reisgenootje om samen mee op reis te gaan.

Ik ben een gezellige meid, 28 jaar, woon in Delft. Wat betreft reizen houdt ik van afwisseling, wandelingen door de jungle… een paar dagen aan t strand liggen op zijn tijd, maar ook echt niet te lang. Ik vind duiken geweldig… Heb een hekel aan musea, sorry hahaha. En verder gewoon zien wat er op je pad komt en wat andere reizigers adviseren, dat is vaak het leukst.

Lijkt t jou wat om met mij mee te gaan, of zou je een gedeelte mee willen reizen? Of heb je misschien nog tips voor mij?
Ik wil het allemaal graag horen. Je kunt me ook mailen: [EMAIL=“karindgroot@gmail.com”]karindgroot@gmail.com

Groetjes Karin