Door gebrek aan tijd zullen we ons moeten beperken tot de plaatsen Mandalay - Bagan - vanuit Kalaw trekking naar Inle meer
Maar heeft miss iemand ‘off the beaten track tips’ in de buurt van deze plaatsen?
Ben ook nog op zoek naar een mooie korte treinreis (gewoon om de sfeer op te snuiven) in de buurt van één van deze plaatsen.
Twijfelen ook nog of Yangoon een absolute MUST DO is omdat dit toch heel wat extra reistijd zou inhouden.
Bedankt voor de tips!
Er schijnt in Yangon zelf een leuk treinritje te zijn. Is een rondje dat je kunt maken. Geloof dat het drie uurtjes duurt ofzo. Staat in de Lonely Planet.
Trekking Kalaw naar Inle is erg leuk! Als je in Kalaw bent moet je s avonds ook echt even langs Hi Bar. Een piepklein cafeetje waar ook veel locals komen. Ziet eruit alsof het gesloten is, maar gaat s avonds gewoon open.
Heel veel plezier! Myanmar is prachtig!
Yangon hadden wij als laatste bestemming in onze reis zitten. Ik vond het persoonlijk wat tegenvallen. De bekende tempel in Yangon was daarentegen wel een hoogtepunt voor mij. Daarom had ik het toch niet willen missen. Waarom zou Yangon veel extra reistijd betekenen? Je zou er voor kunnen kiezen om in Mandalay het land binnen te vliegen, en via Yangon weer te verlaten (of vice versa). Dat is in veel gevallen het slimste qua reistijd. Hangt natuurlijk wel af van of jullie nog meer landen willen bezoeken en wat de opties qua vluchten zijn.