Oad zinspeelt op schrappen winter programma Mexico

Het nieuws vliegt…

ik had mijn eerste blog deze week nog maar net geschreven en komt Oad met een persbericht. Ik heb het bericht hieronder aangeplakt, dat in de www.reisrevue.nl verscheen op 20 Juli.
*
Thomas Cook en Neckermann zal via Madrid gaan vliegen vanaf volgende winter…

Oad bekijkt op welke wijze de vluchten naar Mexico en de Dominicaanse Republiek komende winter kunnen worden voortgezet. Topman Julius ter Haar sluit niet uit dat Oad een seizoen overslaat.
‘Na het wegvallen van Martinair kijken we per seizoen naar de beste oplossing’, zegt Ter Haar, die de route met Air France - KLM via een overstap in Parijs ‘geen ideale oplossing’ noemt. ‘Het is een premium product voor passagiers die graag met een lijndienst vliegen, maar we bekijken of we op de langere termijn wel op deze manier verder willen.’
Knoop
Oad hakt binnen enkele weken de knoop door of de huidige operatie met Air France - KLM komende winter wordt voortgezet, of dat een andere oplossing wordt gekozen. Ter Haar sluit niet uit dat Oad het winterseizoen 2012/13 op Domrep en Mexico overslaat. ‘We bekijken per seizoen de beste oplossing. Als die er deze keer niet is, slaan we een keer over. Mexico en Domrep zijn bestemmingen waar je na één seizoen altijd weer terecht kunt.’
Geen charter
Ter Haar benadrukt dat Oad niet van plan is zelf een charteroperatie te beginnen. Ook zal Oad niet samenwerken met Thomas Cook, dat voorheen ook met Air France - KLM via Parijs vloog, maar dat voor komende winter voor AirEuropa via Madrid heeft gekozen.
Ter Haar: ‘Wij kiezen voor lijndienstoplossingen om deze markt te bedienen. Het wegvallen van Marinair heeft het volume op Mexico en Dominicaanse Republiek geen goed gedaan. Ik vind het teleurstellend dat KLM niet in staat is gebleken om ons beter te bedienen.’
Oad biedt Domrep en Mexico deze zomer nog gewoon aan, onder andere vanaf Amsterdam met Air France - KLM (via Parijs) en Delta Airlines (via Atlanta) en vanaf Düsseldorf met airberlin.*

Yana
www.insidermexico.nl