Nusa Penida

Waarschijnlijk nog nooit van gehoord, het is een eilandje onder Bali gelegen. Sinds ik het enkele jaren geleden ontdekt heb, wil ik er elk jaar weer naar toe, het is nog zo puur, primitief, nog weinig westerse invloed, hele vriendelijke aardige en gastvrije bevolking nog zonder commerciele doeleinden.

Lees er maar eens meer over in “Actief in de Tropen”
Hans

Het aantrekkelijke van dit eiland is, dat het zo “puur” is. Ondanks dat het slechts 20 km van Bali ligt zijn er nauwelijks invloeden van buitenaf, noch van de andere eilanden noch van de westerse wereld.

En daar ga jij nu proberen een einde aan te maken ? Knap hoor :smiley: :smiley:

Deze vond ik als profielreactie van Rindubali terwijl deze m.i. gewoon op het forum hoort.

bedankt voor je reactie op mijn berichtje, hoewel er een negatieve klank in zit, maar misschien zie ik dat fout. Ik wil alleen maar mensen laten genieten van dat eiland wat nu nog puur is, zonder hotels, restaurants en zonder gecultiveeerde stranden. Nu kan het nog. Sinds 1,5 jaar is het eiland Nusa Penida open en is er een ferry verbinding met Bali. Een maal per dag vaart er een ferry vanuit Padangbai naar Nusa Penida. Over een paar jaar vind je vast een ander eiland terug.
Hans

Ten eerste wil ik even verklaren dat ik een beetje pages wordt van al die gasten hiero die bij een enigszins kritische opmerking al met het woord ‘negatief” beginnen te schermen. Wat is er toch van dit volkje overgebleven, een stelletje slappe sijkers?

Wat heet negatief ? Op je site geef je hoog op over bepaalde aspecten van dat eilandje, op dit forum ga je dat promoten, realiseer je niet wat het effect hiervan kan zijn ? Overigens zijn dit soort eilandjes in Indonesië niets bijzonders er zijn er duizenden van. In de baai van Jakarta liggen er al meer dan 600 (Kepulauan Seribu). Indonesië telt ruim 17.000 eilanden, waarvan de meeste eilandjes zijn, die vaak aan de omschrijving van “jouw’ eiland voldoen, maar dan zonder ferry, telecommunicatie, medische hulp en elektra alleen als het donker is. Ze liggen meestal veel verder van de bewoonde wereld af als “jouw” eiland, wat dus weinig met “avontuur” te maken heeft, dat is je eigen invulling omdat je ejzelf graag als avonurier ziet, maar op een ferry stappen heeft niets met avontuur te maken, dat heet gemakzucht in mijn ogen.

Benci Bali :smiley:

Hoi,

Ik ga in februari naar Bali en zou graag naar dit eiland gaan.
Mijn vraag is dan ook gaan daar dagexcursies naar toe of waar en hoe kan ik er komen?
En hoe lang doe ik er over?

Vanuit Bali gaan er geen dagexcursies naar toe, gewoon omdat er geen toeristische voorzieningen zijn zoals restaurants, hotels, enz. Bel of sms gewoon Komang, ik ken hem al jaren en overnacht meestal in zijn huis. Hij zal het geweldig vinden, er zit niets commercieels aan, zijn tel nr:0062 8 196 090 096, noem maar mijn naam (Hans) of je mag mij ook mailen als je nog meer informatie wilt weten.
Hans