Lombok of Nusa Penida

In maart as ga ik naar Bali, maar omdat iedereen zegt dat het er erg toeristisch is, wil ik
misschien een dag of vijf naar Lombok of Nusa Penida,
Wat raden jullie aan?
Ik hou van buiten zijn, natuur, niet te veel in de auto om iets te bezoeken.
meer het authentieke van land.

Hoi Henria,

Dat is nogal een verschil. Lombok is een vrij groot eiland (bijna net zo groot als Bali) met meer dan drie miljoen inwoners, met meerdere steden en dorpen, een uitgebreid wegennetwerk, een luchthaven, etc. Nusa Penida is een klein eilandje met zo’n 40.000 inwoners, nauwelijks verharde wegen en weinig toeristische infrastructuur (en bijna geen openbaar vervoer).

Als je dus echt van de gebaande paden af wilt (maar toch in de buurt van Bali), dan zou je voor Nusa Penida kunnen kiezen. Als je simpelweg een iets minder toeristisch eiland wilt bezoeken, dan is Lombok een stuk gemakkelijker. Als je in Lombok verblijft in het noordwesten kun je makkelijk allerlei bezienswaardigheden bezoeken (watervallen, strand, tempels, …) zonder lang in de auto te zitten. En het is minder toeristisch dan Bali, maar je komt nog steeds wel geregeld andere toeristen tegen.

Groeten,

Erwin

Nusa penida is erg mooi. De stranden, de natuur maar je moet er vooral heengaan als je wil zien hoe het is zonder toeristen. Er zijn wat tempels te zien (maar die heb je op bali ook wel) en verdernisnhet vooral natuur en stranden wat mooi is. Het mooiste aan Penida is dat je tussen de locals komt, de straten slecht zijn, je een kwartier lang niemand tegenkomt en als je dan kinderen tegenkomt ze heel enthousiast zwaaien. Kortom, er zijn amper bijzondere bezienswaardigheden maar het is er wel bijzonder.

Sent from my LG-D855 using Wereldwijzer mobile app

Dank jullie wel voor het anfwoorden.
lijkt me een prima plek, om te onthaasten.
zijn er op Bali ook nog plekken waar niet al te veel toeristen zijn?